اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار سورکی آزاد:

یادواره‌های شهدا تنها 10 درصد زنده‌کردن یاد شهدا است

خبرگزاری فارس: یکی از همرزمان «سردار شهید مهندس ایرج سورکی آزاد» گفت: خاطرات و یادواره‌ها تنها 10 درصد موضوع در زنده‌ کردن یاد شهدا است اما 90 درصد باقیمانده آرمان و هدفی است که باید در راستای آن گام برداشت.

یادواره‌های شهدا تنها 10 درصد زنده‌کردن یاد شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، سی‌امین سالگرد شهادت سردار شهید ایرج سورکی آزاد با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان، رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس صبح امروز در شهرستان میاندرود برگزار شد.

سردار قدرت‌الله سورکی آزاد در این مراسم با بیان اینکه باید در نگاه اسوه بودن این حرکت قرار گیریم، افزود: گذشته خاطره نیست بلکه واقعیت‌هایی است که ملت‌ها با تکرار آن به وجود گذشتگان خود افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همرزمان و همسنگران شهید همواره از او به‌عنوان اسوه یاد می‌کردند، افزود: امروز باید به اثر ماندگار شهدا نگاه کنیم تا با تاسی از آن به اهداف بلند انقلاب دست یابیم.

همرزم شهید با بیان اینکه شهید، اعتقادی داشت که برای آن هیچ‌گاه کوتاهی نکرد، خاطرنشان کرد: این اراده قوی و علاقه به اسلام بود که به انقلاب ما هویت داد.

* کمونیست‌ها شیفته تدین و آرامش مرد مسلمان

سردار سورکی آزاد گفت: در اوایل انقلاب شرایط کشور بسیار حساس بود اما با حضور این عناصر قدرتمند و با ایمان انقلاب توانست با کمترین ضایعات و تلفات بحران سیاسی را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب عده‌ای نزد شهید آمده و گفتند که اکنون نوبت تلافی است، تصریح کرد:  اما این شهید بزرگوار با آرامشی مثال‌زدنی به آنها گوشزد کردند که ما انقلاب کردیم تا کمبودها و بدی‌ها را اصلاح کنیم نه اینکه خواسته باشیم قیام کنیم و قلع و قمع کنیم.

این سردار دفاع مقدس ابراز داشت: نکته بسیار ظریف شخصیت این شهید بزرگوار روح بلند و هویت انسانی او است چرا که با داشتن دیپلم، خود را در جبهه بی‌سواد معرفی کرد.

وی گفت: بعد از شهادت او و زمانی که بعد از 12 سال استخوان‌ها و پاره‌های لباسش را آوردند سردار یونسی گفت: شب آخری که برای مانور نقشه‌ای به سنگر فرماندهی لشگر آمدم او را با همین لباس در حال شستن لباس‌های بسیجیان دیدم.

سورکی آزاد با بیان اینکه این شهید بزرگوار قبل از انقلاب به‌عنوان نیروی فنی کارخانه نکاچوب مشغول خدمت بود، افزود: کارشناسان کمونیست رومانیایی که در آنجا کار می‌کردند شیفته اخلاق و دین‌مداری او بودند.

این سردار جبهه‌های جنوب با بیان اینکه سیر و سلوک مراحلی دارد که رسیدن به آن آسان نیست، گفت: شهید با مشقت و با اعتقادی برآمده از عمق جان این راه را در مسیر تکامل پیمود.

*هدف از یادواره‌های شهدا آرمان و هدفی است که باید در راستای آن گام برداشت

وی گفت: امروز باید با شناخت درست دید و درست گام برداشت تا برای فرداها حسرت امروز را در دل نداشت.

سورکی آزاد با بیان اینکه زمان خواهد گذشت و تاریخ جزئیات وقایع را نیز در خود ثبت می‌کند، اضافه کرد: مهم این است که ما در کجای این تاریخ قرار داشتیم.

وی گفت: خاطرات و یادواره‌ها تنها 10 درصد موضوع  در باب زنده کردن یاد شهدا است اما 90 درصد باقیمانده راه و آرمان و هدفی است که باید در راستای آن گام برداشت.

شهید ایرج سورکی آزاد فرمانده هسته اولیه مقاومت در زمان انقلاب در شهر سورک بوده است که یکی از هسته‌های مرکزی متقدمان انقلاب به شمار می‌رفت.

وی دانش‌آموخته رشته صنایع دانشگاه علم و صنعت تهران بود که در حادثه خونبار میدان ژاله جزو دانشجویان مبارزی بود که از ناحیه پاشنه پا هدف گلوله رژیم قرار گرفت اما هیچ‌گاه تا زمان زنده بودن کسی از این موضوع اطلاع نیافت.

وی در 21 فروردین ماه سال 62 در عملیات والفجر یک به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از 12 سال به آغوش خانواده بازگشت و در مزار شهدای سورک به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول