اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره ملی فیلم سینمای خانگی ئاسو در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم خانگی ئاسو با همکاری سازمان امور سینمایی کشور در سنندج خبر داد.

برگزاری جشنواره ملی فیلم سینمای خانگی ئاسو در کردستان

ایرج شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:‌ در راستای ترویج استفاده مردم از محصولات مجاز فرهنگی و حمایت از فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی استان، نخستین جشنواره ملی فیلم سینمای خانگی با عنوان ئاسو در سال جاری توسط این اداره کل با حمایت کمیسیون مقابله با محصولات غیرمجاز فرهنگی سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

معاون اداری و مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: در این جشنواره مردم با دیدن فیلم‌های ایرانی عرضه شده از سال 1385 تا پایان خردادماه 1391 و مجموعه فیلم‌های کوتاه فیلمسازان استان در فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر استان به ارائه آرای خویش در مورد این آثار و موسسه پخش اثر خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه به زودی فراخوان و برگه آرای این جشنواره از طریق فروشگاه‌های فعال عرضه محصولات فرهنگی استان عرضه می‌شود، افزود: منتخبان مردم استان در آیین پایانی جشنواره که همزمان با روز ملی سینما در 21 شهریورماه سال جاری دعوت خواهند  شد و هدایای این رویداد کلان سینمایی را دریافت خواهند نمود.

دبیر هیئت نظارت و هماهنگی بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره در راستای معرفی بیشتر توانمندی‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ترغیب خانواده‌های کردستانی به حضور در عرصه تولیدات هنری و اطلاع رسانی از فعالیت این دستگاه نظارت و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی است.

شاهرخی در پایان با دعوت از مردم فرهنگ دوست کردستان برای مشارکت در این جشنواره خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای این جشنواره نیل به خواسته مردم کردستان از تولیدات سینمایی و آنچه مقابله با عرضه غیر مجاز این محصولات است، خواهد بود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول