اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرخس:

اراضی کشاورزی سرخس تا 50 هزار هکتار قابل افزایش است

خبرگزاری فارس: فرماندار سرخس گفت: فراهم شدن ظرفیت‌های متعدد در شهرستان، امکان تبدیل آن به قطب بزرگ اقتصادی شمال‌شرق کشور را به وجود آورده است.

اراضی کشاورزی سرخس تا 50 هزار هکتار قابل افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علیرضا بوستانی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان که با حضور مدیران ارشد انرژی و اقتصاد استان و شهرستان برگزار شد گفت: بهره‌مندی از فرودگاه، راه‌آهن، پایانه مسافربری، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی کشورهای عضو GIS، منطقه ویژه اقتصادی، ذخایر غنی نفت و گاز و جاذبه‌های گردشگری بخشی از این ظرفیت‌ها است که باید به فعلیت برسد.

وی با اشاره به توان بالقوه سرخس در زمینه کشاورزی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان اراضی زیر کشت شهرستان را به 50 هزار هکتار افزایش داد که در تحقق این مهم باید از مساعدت آستان قدس رضوی نیز بهره جست.

علی شهابی رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان‌رضوی نیز در این جلسه گفت: با وجود ظرفیت‌های فراوان در سرخس، هنور طرح مدونی از شهرستان برای احداث واحدهای اقتصادی دریافت نشده است.

وی ارائه طرح‌های مبتنی بر توانمندی‌های بالقوه شهرستان را برای اختصاص اعتبار و پیگیری آن ضروری عنوان و اضافه کرد: امید بستن به اعتبارات دولتی با توجه به بهره‌مندی 130 میلیارد ریالی شهرستان سرخس از کل اعتبارات استان، منجر به غافل ماندن از ظرفیت‌های بخش خصوصی سرمایه‌گذار و کندی در روند توسعه شهرستان می‌شود.

علیرضا مروج‌الشریعه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز در ادامه جلسه اظهار کرد: ایجاد واحد تولید اوره و آمونیاک در سرخس با توجه به دسترسی شهرستان به منابع گازی ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ایجاد خط گاز شمال‌شرق کشور در اسناد آمایش، نشانگر درک مسئولان از توانایی‌هایی اقتصادی این منطقه است که بهره‌مندی از آن منوط به برنامه‌ریزی و تعامل مدیران شهرستان و استان است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول