اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا:

9 درصد جمعیت نکا را سالمند تشکیل می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: 9 درصد از جمعیت 110 هزار نفری شهرستان نکا را سالمندان تشکیل می‌دهند.

9 درصد جمعیت نکا را سالمند تشکیل می‌دهد

اسماعیل محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: با توجه به افزایش جمعیت بالای 60 سال در جهان امسال با شعار جهانی سالمند و سلامت نامگذاری و آغاز شده است و در این راستا هر چه زندگی سالم‌تر باشد طول عمر بیشتری خواهیم داشت.

وی افزود: در جهان حدود 650 میلیون نفر سالمند داریم که تا سال 2050 این جمعیت به حدود 2 میلیارد نفر می‌رسد که از این تعداد سالمند فعلی در جهان 5 میلیون نفر سالمند در ایران و از سالمندان ایران 232 هزار نفر در مازندران هستند.

محمودیان تصریح کرد: سالمندی بیانگر سلامت خوب در جامعه است که در راستای ارتقای سلامت و بهداشت حاصل شده و افزایش امید به زندگی را به همراه دارد.

وی با بیان بیماری‌های شایع در سالمندان خاطرنشان کرد: بیماری‌های مزمن، دیابت، فشار خون، آرتروز، بیماری ستون فقرات و سرطان از جمله بیماری‌های شایع در دوران پیری و کهنسالی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا ادامه داد: آلزایمر نیز از جمله بیماری‌های شایع دوران سالمندی است که به دلیل افزایش فراموشی در این دوران باید وعده‌های مختلف غذایی در اختیار آنها قرار گرفته و به آنها یادآوری شود تا از گرسنگی‌های طولانی در سالمندان جلوگیری شود.

محمودیان یادآور شد: استفاده از ویتامین‌هایی نظیر ویتامین C ،B12 ، B2 و B6، آهن، روی و غلات باید در برنامه غذایی سالمند به میزان لازم گنجانده شود.

وی شایع‌ترین حوادث در دوران سالمندی را افتادن و زمین خوردن اعلام کرد و افزود: بر اساس آمار اعلام شده در حدود 75 درصد حوادث سالمندان در منازل اتفاق می‌افتد و در این رابطه نیز باید خطرات ناشی از حوادث سالمندی را در منازل به کمترین اندازه برسانیم.

محمودیان گفت: تغذیه مناسب و ورزش از جمله عواملی است که باید توسط سالمندان رعایت شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا ادامه داد: انجام تمرینات استقامتی نظیر دوچرخه‌سواری، شنا، پیاده‌روی و دویدن می‌تواند ضربان قلب را افزایش داده، مصرف اکسیژن را بالا برده و در نتیجه کارآیی قلب و گردش خون افزایش یابد.

وی یادآور شد: پیری به‌عنوان دوره ناتوانی و فرسودگی نیست بلکه دوران پختگی، کمال و فرزانگی است که باید از اندیشه‌های بلند آنها در امور استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول