اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین:

52 هزار واحد مسکن روستایی استان قزوین سند دارند

خبرگزاری فارس: به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین هم اکنون تعداد 52 هزار واحد از 79 هزار واحد مسکونی روستایی در استان قزوین دارای سند هستند.

52 هزار واحد مسکن روستایی استان قزوین سند دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد فیروزی امروز در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل در سال جاری صدور سند عرصه و اعیان برای شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر و روستاهاست.

فیروزی با اشاره به اینکه از 79 هزار واحد مسکن روستایی استان قزوین، 52 هزار واحد دارای سند هستند، افزود: برای صدور سند این واحدها سالانه سهمیه‌ای از سوی دولت تعیین می‌شود که در استان قزوین نیز در سال جاری به محض تعیین سهمیه استان، کار صدور سند برای تعدادی از 34 هزار واحد باقیمانده آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تهیه و اجرای طرح هادی روستایی را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: استان قزوین دارای 831 روستا است که 622 مورد از آنها با جمعیت بالای 20 خانوار، مشمول اجرای این طرح هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین با بیان اینکه از این تعداد برای 561 روستا طرح هادی تهیه شده است، افزود: در سال 91 برای تعداد باقیمانده که 70 روستا با جمعیتی بین 20 تا 50 خانوار هستند، این طرح تهیه می‌شود.

فیروزی بیان کرد: بنیاد مسکن استان قزوین تاکنون اجرای طرح هادی را در 288 روستا آغاز کرده که در 22 مورد از آنها اجرای آن به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: اعتبار اجرای طرح‌هادی در روستاهای استان قزوین در سال 89، مبلغی افزون بر 55 میلیارد و 262 میلیون ریال بود و در سال 90 به 96 میلیارد و 167 میلیون ریال افزایش یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین مهم‌ترین عامل تأخیر در اجرای این طرح‌ها را کمبود بودجه ذکر و تصریح کرد: مشکل دیگری که در مسیر اجرای طرح هادی روستایی وجود دارد آن است که اعتبار تعیین شده در هر سال باید عادلانه بین تمام روستاهای مشمول طرح تقسیم شود و این سبب می‌شود که با گذشت مدت کوتاهی از آغاز اجرای طرح در یک روستا، هزینه اختصاص یافته تمام شده و طرح نیمه‌کاره باقی بماند.

فیروزی ادامه داد: به همین دلیل در سال‌های اخیر تعدادی از روستاهای استان قزوین به طور متمرکز در نظر گرفته شدند و طرح هادی در آنها به اجرا درآمد که روستای شینگر و دولت‌آباد از آن جمله هستند.  

وی با اشاره به اینکه در سال جاری هفت روستا برای این امر انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: به علت محدودیت مالی، اجرای طرح هادی در این روستاها تنها به احداث معابر درجه یک، دو و سه محدود می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تأکید کرد: علی‌رغم افزایش کمتر از دو برابری بودجه استان قزوین در طرح هادی، در راستای سیاست متمرکز کردن روستاهای دارای اولویت اجرای طرح هادی، این اداره کل تعداد این روستاها را از 128 مورد در سال 89 به 103 مورد در سال 90 کاهش داد.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای این طرح شرایط روستاها نیز در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: روستاهای دارای بافت با ارزش یا با معماری‌های ایرانی ، اسلامی مانند روستاهای؛ آتان، گازرخان و زرشک، روستاهایی که به دلیل دارا بودن مراکز خاص از نظر اجتماعی و اقتصادی مهم هستند و نیز روستاهایی که به دلیل جنبه گردشگری دارای اهمیت هستند در اجرای طرح هادی شرایط آنها لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول