اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد:

شخصیت اباصلت برای مشهدی‌ها واکاوی نشده است

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر مشهد گفت: شخصیت اباصلت برای مردم جامعه به‌ ویژه مشهد واکاوی نشده است و تا حدودی ناشناخته مانده است.

شخصیت اباصلت برای مشهدی‌ها واکاوی نشده است

جواد داوودآبادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: متولیان می‌توانستند در قالب یک مرکز فرهنگی در محل آرامستان اباصلت کارهای فرهنگی بهتری انجام دهند و شرایط مناسبی را برای جذابیت بیش‌تر فراهم کنند.

داوودآبادی افزود: آرامگاه خواجه اباصلت می‌توانست هم نقش یک آرامستان و هم یک مکان توریستی داشته باشد اما سرمایه‌گذاری روی آن نشده است و از هیچ جاذبه‌ای برخوردار نیست.

عضو شورای شهر ادامه داد: خوش‌بختانه اداره‌کل اوقاف امروز تا حدی زمینه را فراهم کرده با این وجود انتظار بیش‌تری می‌رود و باید به ظرفیت‌های بالقوه آن توجه شود و تمام مسائل مرتبط با آن را با کمک مشاوران در نظر گرفت.

وی ادامه داد: این منطقه و اماکنی مانند آن از موقعیت مکانی مناسبی برخوردارند و می‌توان با ایجاد شرایط مناسب از قبیل زیباسازی، درخت‌کاری و حتی ایجاد اتوبان به جذابیت آن افزود و زمینه گردشگری آن را فراهم کرد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه همایش بزرگداشت خواجه اباصلت می‌تواند وی را بیش‌تر به مردم بشناساند، تأکید کرد: البته باید این همایش مشروط بر هدف‌گذاری بوده و براساس یک هدف و معماری تعریف شده باشد.

وی افزود: متولیان و مسئولان فرهنگی با توسعه و زیباسازی این مکان و حتی ایجاد پارک موضوعی می‌توانند در معرفی شخصیت اباصلت گام بردارند و از نظر فرهنگی مردم را مطلع سازند.

داوودآبادی گفت: وضعیت زندگی و شخصیت اباصلت را باید با توجه به متون فرهنگی و مستندات پررنگ کنیم و همایش باید با استراتژی تعریف شخصیت و توجه به برنامه‌های آتی برای توسعه آرامگاه وی برگزار شود.

عضو شورای شهر تأکید کرد: کل مجموعه خواجه اباصلت باید به لحاظ فرهنگی و عمرانی بازنگری توسعه‌ای شود و سیاست‌های آینده طرح جامع مشهد در توسعه این مکان اثربخش باشد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول