اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد

کم‌کاری نهادهای فرهنگی در معرفی شخصیت‌های مذهبی

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر مشهد گفت: مؤسسات و نهادهای فرهنگی نقش اساسی در معرفی شخصیت‌های مذهبی دارند که بر این اساس تاکنون در این زمینه کم‌کاری کرده‌اند.

کم‌کاری نهادهای فرهنگی در معرفی شخصیت‌های مذهبی

فاطمه غیور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: نهادهای فرهنگی نقش اساسی در معرفی شخصیت‌های مذهبی از جمله خواجه اباصلت دارند و معرفی این افراد می‌تواند بار اخلاقی و تربیتی برای جامعه، به ویژه جوانان و نوجوانان داشته باشد.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به مهجوریت شخصیت‌های مذهبی افزود: برگزاری همایش‌هایی به منظور بزرگداشت شخصیت آنان در مهجوریت‌زدایی نام و یاد صحابه و یاران ائمه اطهار تأثیرگذار بوده و می‌تواند تا حد زیادی آنان را به مردم معرفی کند.

وی تأکید کرد: بسیاری از شخصیت‌های مذهبی اکنون در قید حیات هستند اما ناشناخته‌اند، که قسمتی از ناشناس بودن آنان به دلیل تقوا و تواضع بالای این افراد است که حاضر به شهرت یافتن نیستند.

غیور ادامه داد: شاگردان این شخصیت‌ها، نزدیکان و حتی یادداشت‌های خود آنان می‌تواند در معرفی و شناساندن آنها نقش اساسی ایفا کند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: اگر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در این زمینه ورود پیدا کند و با برگزاری همایش‌ها و تبلیغات به معرفی اشخاص مذهبی همت گمارد به شناساندن آنان کمک می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد، نبود یادداشت‌های مکتوب و اطلاعات کافی از زندگی شخصیت‌های برجسته را سبب مهجوریت و ناشناخته ماندن آنان دانست و افزود: این مسئله برای بسیاری از شخصیت‌های مذهبی رخ داده است که بنا به دلایل مختلف از جمله نبود یادداشت، زندگی‌نامه و یا دستخوش مسائل سیاسی قرار گرفتن، سبب ناشناخته ماندن آنها شده است.

عضو شورای شهر مشهد یادآور شد: برای احیای یاد و خاطر شخصیت‌های برجسته، نخبگان دینی و علمی نهادها و مؤسسات فرهنگی باید ورود پیدا کنند و با نشر کتاب زندگی‌نامه و یا برگزاری همایش و مسابقات در کاهش مهجوریت این اشخاص نقش عمده‌ای ایفا کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول