اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری خبر داد

معرفی 6300 خانوار متقاضی تسهیلات مسکن مهر به بانک‌های عامل

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری از معرفی 6 هزار و 310 خانوار متقاضی استفاده از تسهیلات مسکن مهر به بانک‌های عامل این استان در سال گذشته خبر داد.

معرفی 6300 خانوار متقاضی تسهیلات مسکن مهر به بانک‌های عامل

بهروز حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در این استان تاکنون 3 هزار و 385 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در قالب مسکن مهر انفرادی و گروه‌های ساخت و تعاونی تحت نظارت این بنیاد احداث شده است.

وی افزود: تا پایان سال گذشته 6 هزار و 310 خانوار برای مسکن مهر به بانک‌های عامل معرفی شده‌‍اند که از این تعداد 5 هزار و 861 خانوار آنها موفق به انعقاد قرارداد با بانک مسکن شدند.

حیدری با بیان اینکه تاکنون 201 هکتار زمین به این نهاد برای ساخت مسکن مهر تحویل شده است، گفت: تاکنون 880 واحد مسکن شهری در طی این مدت به متقاضیان تحویل داده شده است.

سرپرست بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بنیاد مسکن این استان در 25 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت فعالیت می‌کند، گفت: ارائه خدمات فنی پروانه ساختمان روستایی با هدف نظارت بر احداث مسکن روستایی و ساخت واحدهای مقاوم در برابر سوانح طبیعی از مهم‌ترین این وظایف است.

وی اجرای طرح‌‌های هادی روستایی در این استان را از دیگر وظایف بنیاد مسکن استان برشمرد و گفت: اجرای طرح هادی روستایی سبب می‌شود تا جوانان از این فرصت استفاده کنند و زندگی در روستا را به زندگی شهرنشینی ترجیح دهند و این موضوع سبب رونق روستاها می‌شود.

حیدری با بیان اینکه پیشرفت سریع طرح هادی روستایی به همکاری اهالی و شورای روستاها بستگی دارد، گفت: اجرای طرح هادی در روستاها سبب ساماندهی و اصلاح بافت روستایی می‌شود.

وی رسیدگی به روستاها را از اولویت‌های کاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بر همین اساس تاکنون افزون بر 31 هزار مسکن روستایی در این استان مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: تهیه و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی، اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و ارتقای کمی و کیفی توان فنی، تخصصی پرسنل بنیاد مسکن این استان از دیگر این وظایف است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول