اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبادان خبر داد

فعال‌سازی قایقرانی و کشتیرانی در اروندرود و بهمنشیر برای نوروز

خبرگزاری فارس: شهردار آبادان از فعال‌سازی قایقرانی و کشتیرانی در اروندرود و بهمنشیر برای ایام نوروز خبر داد.

فعال‌سازی قایقرانی و کشتیرانی در اروندرود و بهمنشیر برای نوروز

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: برای ایام نوروز به منظور ایجاد فضاهای شاد و مفرح برای شهروندان آبادانی و همچنین مسافران نوروزی برنامه‌هایی را در دستور کار داریم که از آن جمله راه‌اندازی و فعال سازی کشتیرانی و قایقرانی در اروندرود و بهمنشیر است که در جلسات متعددی که با حضور فرماندار ویژه شهرستان و تشکیلات شهرداری برگزار کردیم سرمایه‌گذاران مختلفی از کیش و استان هرمزگان حاضر بودند و در پی توافقات خوبی که حاصل شد کشتی‌های مورد نظر وارد آبادان شدند.

وی در خصوص مجوز کشتیرانی در این دو رودخانه گفت: مجوز کشتیرانی در اروند رود را با توجه به مرزی که با عراق دارد با همکاری مسئولان امنیتی گرفته‌ایم اما در خصوص بهمنشیر قرار است که جت‌اسکی و قایق سواری را در آن راه‌اندازی کنیم.

شهردار آبادان افزود: این دو جاذبه توریستی در کنار تندیس سینما رکس و بازدید از تندیس‌های جدید در حال نصب و همچنین موزه‌های طبیعی، حیات وحش و موزه آبادان از مهم‌ترین مراکز و اماکن دیدنی و گردشگری آبادان هستند که برای مهمانان نوروزی تدارک دیده‌ایم.

شیرازی خاطرنشان کرد: برای انتقال مهمانان نوروزی به اماکن دیدنی تعداد چهار دستگاه اتوبوس وی آی پی و 50 دستگاه تاکسی ویژه گردشگری در ستادهای اسکان قرار داده خواهد شد تا این عزیزان بتوانند بدون هیچ مشکلی به این اماکن تردد کنند.

وی در ادامه به بهبود فضای سبز در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: همزمان با روز درختکاری شروع به کاشت نهال‌هایی در سطح شهر کردیم که تا شب عید تعداد نهال‌ها به حدود 50 هزار نهال خواهد رسید.

شهردار آبادان ادامه داد: علاوه بر آن تعداد چند پارک از جمله پارک بسیار زیبای باغ بهشت در ذوالفقاری آماده افتتاح و پارک فیه روبه‌روی شهرداری منطقه دو آماده بهره‌ برداری است و در همین هفته افتتاح خواهد شد.

شیرازی همچنین با اشاره به ساماندهی سرویس‌های بهداشتی سطح شهر اظهار کرد: تمام سرویس‌های بهداشتی سطح شهر را در این مدت بهسازی کرده و یا در حال بازسازی آنها هستیم و علاوه بر آن تعدادی سرویس بهداشتی جدید هم در حال ساخت هستند.

وی افزود: سرویس بهداشتی جنب سینما نفت که تا هفته آینده آماده بهره برداری خواهد بود و سایر سرویس‌های بهداشتی که به نحو شایسته‌ای برای استفاده مسافران نوروزی و همینطور شهروندان آماده شده‌اند همگی به تانک ذخیره آب و مایع دستشویی که ملزومات مورد نیاز هستند مجهز شده‌اند.

شهردار آبادان در پایان به سامان‌دهی بازار ته ‌لنجی آبادان اشاره کرد و گفت: درخصوص بازار ته لنجی آبادان پیش‌بینی می‌شود که احتمالاً در خرداد ماه سال جدید کار سامان‌دهی آن به پایان برسد اما در چند روز باقیمانده از سال، از 25 اسفند داربست‌های موجود را برداشته و مسیر عبور و مرور مردم را باز خواهیم کرد.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول