اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بنیاد علمی نخبگان فارس صورت گرفت

حمایت 5 میلیارد تومانی از مراکز آموزشی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد علمی نخبگان فارس گفت: بنیاد علمی نخبگان فارس بیش از 5 میلیارد تومان به مراکز علمی، آموزشی و دانشگاهی کمک کرد.

حمایت 5 میلیارد تومانی از مراکز آموزشی

علی خلفی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان فارس تاکنون به مراکز آموزشی مختلف بیش از 5 میلیارد و 361 میلیون تومان کمک و در راستای حمایت از آن‌ها اقدام کرده است.

رئیس بنیاد علمی نخبگان فارس گفت: این حمایت از مراکز پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، مراکز آموزش عالی و مدارس نخبه‌پرور صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت واحد تجاری‌سازی بنیاد علمی نخبگان فارس اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور، واحد تجاری‌سازی در سال 89 در راستای اهداف بنیاد ملی نخبگان و کمک به تجاری‌سازی اختراعات و دستاوردها در استان فارس شروع به فعالیت کرد.

رئیس بنیاد علمی نخبگان فارس پیگیری امور مربوط به تعاونی‌های دانش‌بنیان و پیگیری امور مربوط به طرح‌های ارسالی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را از جمله اهداف واحد تجاری‌سازی اختراعات عنوان کرد و ابراز داشت: راه‌اندازی شبکه Brokering (کارگزاران صنعتی) برای نخستین بار در کشور برای تسهیل در روند تجاری‌سازی اختراعات و مشاوره برای تهیه طرح‌های کسب و کار (BP) برای پروژه‌های مصوب از دیگر اهداف راه‌اندازی واحد تجاری‌سازی اختراعات در بنیاد نخبگان فارس است.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های تجاری‌سازی شده توسط بنیاد نخبگان استان فارس گفت: طرح بیمه‌نامه آتنا (بیمه جامع مسؤلیت مهندسان مشاور)، طرح سیستم جامع کنترل قیمت، ساماندهی بازار و ثبت تخلفات اصناف و طرح اصلاح کننده قیر به صورت رشته‌ای از جمله طرح‌هایی است که توسط بنیاد علمی نخبگان فارس به مرحله تجاری‌سازی در آمده‌اند.

خلفی نژاد از برنامه‌های واحد تجاری‌سازی نیز سخن گفت و تصریح کرد: برگزاری همایش ایده تا ثروت، قرارداد با شرکت‌های تسهیل کننده برای کمک به تجاری‌سازی، برگزاری جلسات مشاوره حضوری با مخترعان و تسهیل کنندگان و برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌های دیگر برای انجام مراحل تجاری‌سازی و تنظیم تفاهم‌نامه از برنامه‌های واحد تجاری‌سازی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به واحد جذب، شناسایی و امور نخبگان در فارس بیان کرد: به طور کلی، اجرای تمام آیین‌نامه‌ها، جوایز و حمایت‌های بنیاد، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی یا هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان به عهده این واحد است که در حال حاضر تعداد افراد در حمایت بنیاد نخبگان فارس نزدیک به 800 نفر است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول