اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان:

تنها مرکز دولتی حامی استعدادهای برتر بنیاد ملی نخبگان است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: تنها مرکز دولتی حامی استعدادهای برتر و نخبگان در کل کشور بنیاد ملی نخبگان است.

تنها مرکز دولتی حامی استعدادهای برتر بنیاد ملی نخبگان است
هادی اکبرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان در سال 85 تاسیس شده و با توجه به ویژگی های برتر استان اصفهان در آذر‌ماه 1388 نیز در شهر اصفهان راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینکه افراد زیرمجموعه حمایتی طبق آئین‌نامه‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف شده‌اند، گفت: مخترعان در سه سطح مورد حمایت قرار می‌گیرند که سطح سه شامل مخترعانی است که اختراعشان با شرکت در جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی و یا سامانه ارزیابی بنیاد مورد تایید قرار گرفته است.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان افزود: این افراد علاوه بر حضور در نمایشگاه‌های منطقه‌ای که در راستای تجاری‌سازی این طرح‌ها برگزار می‌شود از تسهیلات 30 میلیون ریالی برای کامل کردن طرح خود و تسهیلات نظام‌وظیفه برخوردار می‌شوند.
وی با بیان اینکه به سطوح دو و یک به ترتیب 200 و 300 میلیون ریال وام بلاعوض تعلق می‌گیرد، تاکید کرد: مخترعان سطوح دو و یک افرادی هستند که توانسته‌اند محصول خود را به کالا و یا خدمات تبدیل کرده و به مرحله تولید انبوه و صادرات برسانند که این افراد نیز علاوه بر تسهیلات یاد شده می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفه نیز استفاده کنند.
اکبرزاده با اشاره به اینکه نخبگان علمی شامل گروه‌های برگزیده در المپیاد و رتبه‌های برتر کنکور و دانشگاه‌ها طبق ضوابط بنیاد هستند، بیان داشت: به این افراد مقرری ماهیانه تعلق گرفته و تسهیلات نظام وظیفه، حج عمره، تسهیلات سفر به خارج از کشور برای ارائه مقالات علمی و تسهیلات وام مسکن و خودرو ارائه می‌شود.
وی افزود: از دیگر مشمولان تسهیلات بنیاد ملی نخبگان قرآنی هستند که در دو سطح تقسیم‌بندی می‌شوند.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان تصریح کرد: افرادی که در زمینه حفظ و قرائت مقام بین‌المللی داشته باشند سطح یک و افرادی که مقام کشوری داشته باشند سطح دوم را تشکیل می‌دهند و به هرکدام تسهیلات ویژه‌ای اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: نخبگان هنری و ادبی از جمله دیگر گروه‌های تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان هستند که  مطابق آیین‌نامه می‌توانند از تسهیلات بنیاد استفاده نمایند.  
اکبرزاده درباره چگونگی استفاده مشمولان از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان گفت: افرادی که واجد شرایط باشند می‌توانند با ارائه مدارک خود را به این بنیاد تشکیل پرونده داده و پس از تایید در بنیاد ملی نخبگان از تسهیلات ویژه این بنیاد بهره‌مند شوند.
به گزارش فارس، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی میدان قدس، خیابان علامه مجلسی، کوی مشیر فاطمی و یا نشانی اینترنتی http//:isfahan.bmn.ir مراجعه و یا با شماره‌های 4484482 و 4484481 تماس بگیرند.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول