اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

دانشگاه تبریز در 90 رشته مقطع دکتری دانشجو تربیت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه در 90 رشته در مقطع دکتری و در همه رشته‌های عمده تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو تربیت می‌کند.

دانشگاه تبریز در 90 رشته مقطع دکتری دانشجو تربیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید محمدتقی علوی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سیزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در تالار وحدت دانشگاه تبریز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: امروز این دانشگاه فضای عطرآگین شهید سرافرازی را میزبانی می‌کند که آوازه شهرت، رشادت‌ها و از جان گذشتگی این شهید بزرگوار در وجب به وجب کشورمان شناخته شده است.

وی با بیان اینکه عزت و سربلندی ملت ایران در نتیجه رشادت‌های این شهدا به دست آمده و ما باید ادامه‌دهنده راه و آرمان‌های آنان باشیم، تصریح کرد: شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی صیاد دل‌ها بود و شخصیت و زندگی خصوصی و نظامی این شهید والامقام به گونه‌ای بود که اقشار مختلف مردم، وی را از خود می‌دانستند  و همه این شهید را از عمق جان دوست می‌داشتند که این امر سعه وجودی او را نشان می‌داد.

علوی در ادامه با اشاره به برگزاری این آیین از سوی لشگر 21 حمزه آذربایجان در دانشگاه تبریز گفت: در حال حاضر حضور تعیین کننده لشگر 21 حمزه آذربایجان در تمام عرصه‌های مختلف استان کاملا ملموس بوده و ما باید به داشتن چنین نیروهای مقتدر و توانمندی افتخار بکنیم.

وی همچنین با اشاره به تهدید نرم دشمنان علیه کشورمان افزود: تهدید نرم تحقیر ملت‌هاست و در این روش دشمن با تسخیر قلب و ذهن مخاطبان می‌خواهد آنان وابسته باشند و هیچ اراده‌ای از خودشان نداشته باشند تا دشمن بتواند به اهداف شوم خود برسد.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه ملت ایران با هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب در برابر این توطئه‌ها هوشیار بوده و تاکنون نگذاشته کوچک‌ترین آسیبی بر کشورمان وارد بشود، خاطرنشان کرد: امروزه کشورمان مقابله با جنگ نرم دشمنان دارای ظرفیت‌های زیادی است که باید از این فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنیم.

دانشگاه تبریز با 65 سال قدمت به عنوان دومین دانشگاه قدیمی کشور است

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تبریز با 65 سال قدمت به عنوان دومین دانشگاه قدیمی کشور  فعالیت دارد، افزود: این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع کشورمان است که از آن، دانشگاه‌های دیگری از جمله دانشگاه بناب، محقق اردبیلی و دانشگاه مراغه متولد شده‌اند و به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی مقتدر در پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری با تمام توان حرکت می‌کند.

علوی با اشاره به اینکه این دانشگاه در کنار آموزش و پژوهش اهتمام ویژه‌ای به مسائل فرهنگی دارد، تصریح کرد: زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت، تربیت نیروی متعهد و ماهر برای آینده کشورمان از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه است.

وی گفت: این دانشگاه در 90 رشته در مقطع دکتری و در همه رشته‌های عمده تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو تربیت می‌کند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول