اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد

آمادگی فارس برای ثبت سفارش محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس آمادگی بخش کشاورزی فارس را برای ثبت سفارش انواع محصولات کشاورزی اعلام کرد.

آمادگی فارس برای ثبت سفارش محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد در جلسه‌ای که با حضور مشاور استاندار و  مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار داشت: لازمه تولید مناسب، برخورداری از اطلاعات دقیق و تمام‌جانبه است.

وی ادامه داد: در راستای بهره‌گیری از پتانسیل و توانمندی‌های این استان و نیز برطرف شدن محدودیت‌های موجود در بخش کشاورزی مانند خشکسالی، سرمازدگی و ... بانک جامع اطلاعات کشاورزی راه‌اندازی شده است که از این طریق با بهره‌مندی از اطلاعات جامع و به‌روز شده می‌توانیم برای تولید، برنامه‌ریزی دقیقی صورت دهیم.

این مسئول افزود: در سال جاری رویکرد جدید نسبت به بحث صادرات محصولات کشاورزی صورت گرفته است که با شروع به کار حمل و نقل هوایی، صادرات تولیدات کشاورزی این استان وارد مقوله جدیدی می‌شود.

خرد تصریح کرد: بخش کشاورزی فارس به عنوان متولی تولید این توانایی را دارد که متناسب با نیاز بازارهای هدف هرگونه محصولی را تولید و عرضه کرده و آماده است که با صادرکنندگان بر سر میز مذاکره نشسته و ثبت سفارش محصول را دریافت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: چنانچه بازار مطمئن و قابل اتکایی داشته باشیم، می‌توانیم تولید محصولات را تا سه برابر میزان فعلی نیز ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در کنار بحث افزایش تولید به بحث کیفیت محصولات نیز توجه ویژه‌ای مبذول شده است، گفت: در سال جدید سعی داریم ضمن استفاده اصولی از منابع پایه تولید، (آب و خاک) از ظرفیت‌های مغفول مانده بخش کشاورزی نیز بهره گرفته و به لحاظ کمی و کیفی افزایش تولید را داشته باشیم.

در ادامه این دیدار مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز بیان کرد: در سال جاری باید تلاش کنیم تا خلا میان تولیدکننده و مصرف کننده برطرف شود.

محمد همایونفر ادامه داد: در سال گذشته در راستای توانمندسازی تولیدکنندگان و تعاونی‌ها اقدامات خوبی صورت پذیرفت که برپایی بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا یکی از آنها بود که با برپایی این بازارچه‌ها محصولاتی مانند میوه و مرغ به طور مستقیم در اختیار مردم قرار گرفت که به حذف دلالان و واسطه‌ها منجر شد.

وی گفت: باید در سال جاری برنامه‌ریزی دقیق صورت پذیرد تا بتوان با همین شرایط و امکانات فعلی، تولید را به دو تا سه برابر افزایش داد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول