اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان اعلام کرد

تصویب 87 طرح برای تحول در کشاورزی مریوان

خبرگزاری فارس: فرماندار ‌مریوان از تصویب 87 طرح کشاورزی با بیش از 163 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

تصویب 87 طرح برای تحول در کشاورزی مریوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله رشیدی‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: علاوه بر این طرح‌ها 8 طرح دیگر به عنوان مجتمع‌ برای ایجاد زیرساخت‌ها با 24 میلیارد و 400 میلیون ریال پیشنهاد و به تصویب رسیدند.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع 268 فرصت شغلی ایجاد خواهند شد.

فرماندار مریوان در ادامه این جلسه توسعه بخش کشاوری و دامداری را با توجه به وجود منابع طبیعی و خدادادی و بارندگی مناسب در طول سال را به منظور ایجاد اشتغال پایدار و جذب فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در شهرستان مریوان ضروری دانست.

رشیدی پور اضافه کرد: کل عرصه‌های طبیعی این شهرستان بیش از 260 هزار هکتار بوده که بیش از 26 هزار هکتار آن زمین زراعی و 4 هزار و 200 هکتار هم به ایجاد باغات اختصاص یافته است.

وی اعلام کرد: سالانه بیش از 120 هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید و وارد بازار مصرف می‌شوند که در صورت افزایش بهره‌وری و افزایش تولید در واحد سطح کشت این رقم افزایش چشمگیری خواهد یافت و این امر خود زمینه را برای تحق شعار تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی را فراهم می‌کند.

* سالانه 120 هزار تن محصول در مریوان تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان در ادامه این جلسه افزود: باید با حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای افزایش توان تولیدات داخلی کشور در بخش‌های مختلف کشاورزی گام برداشت.

سیدعزیز هاشمی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی مریوان نیز به عنوان بخش کوچکی در کشور با تولید سالانه بیش از 120 هزار تن محصولات کشاورزی با استقبال از نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تمام توان خود را در تحقق این شعار به کار خواهد برد.

وی در ادامه گفت: بدون شک ارتقای دانش کشاورزی، توسعه دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی، توسعه باغات، سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی و حمایت از صادرات بخش کشاورزی از اهداف و سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی در راستای تحقق نامگذاری امسال است.

هاشمی در پایان اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌ها در بخش آب و خاک، توسعه تشکل‌ها، خصوصی‌سازی و توجه به فارغ‌التحصیلان، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید در واحد و ارتقا بهره‌وری از دیگر برنامه‌های کاری جهاد کشاورزی در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول