اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

نگرانی تولید محصولات کشاورزی در مازندران وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نگرانی بابت تولید محصولات کشاورزی در مازندران وجود ندارد.

نگرانی تولید محصولات کشاورزی در مازندران وجود ندارد

رضا عظیمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی بی‌ارتباط با تولید محصولات در مازندران نیست زیرا که بسیاری از محصولات تولیدی مازندران استراتژیک و تاثیرگذار در کشور است.

وی با بیان اینکه 14 محصول استراتژیک شیلاتی و کشاورزی در مازندران تولید می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که بخش کشاورزی مازندران دچار چالش شود تاثیرات آن در سطح کشور نیز اثرگذار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید چند کالای اساسی کشور مثل برنج، مرکبات، گوشت مرغ، جوجه یک روزه و ماهیان پرورشی گفت: نقش اثرگذار مازندران در تولید ملی را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی در ادامه به بارندگی‌های اخیر در کشور و مازندران اشاره کرد و بیان داشت: امیدوارم شاهد افزایش تولیدات محصول در بخش کشاورزی و دامی در مازندران باشیم.

عظیمی در ادامه درباره برطرف شدن موانع تولید ملی در محصولات کشاورزی بیان کرد: یکی از راهکارهای رفع موانع تولید در بخش کشاورزی مناسب‌سازی قیمت نهاده‌های تولید محصولات کشاورزی است.

وی گفت: مخالف افزایش قیمت نهاده کشاورزی مثل سم و کود نیستیم و این محصولات باید با اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها باید افزایش پیدا می‌کرد ولی رشد قیمت‌ها باید طوری باشد که ایجاد اختلال و افزایش هزینه‌های تولید در کشاورزی را به دنبال نداشته باشد.

این مسئول یکی از دلایل مصرف بیش از اندازه سم و کود در محصولات کشاورزی را پایین بودن قیمت سم و کود عنوان کرد و گفت: گرانی نهاده‌های تولید باید همراه با افزایش قیمت محصولات کشاورزی توام باشد و ثابت نگهداشتن قیمت محصولات کشاورزی با روند رو به رشد قیمت نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی سازگاری ندارد و این عدم هماهنگی به شدت به کشاورز آسیب وارد می‌کند.

عظیمی در ادامه گفت: انتظار ما این است که در کنار افزایش نهاده‌های تولید قیمت محصولات کشاورزی نیز افزایش پیدا کند و رشد قیمت محصولات کشاورزی هماهنگ با قیمت نهاده‌های تولیدی نیست و حل نشدن این موضوع مشکلی جدی در بخش کشاورزی است.

وی با اعلام اینکه نگران تولید محصولات کشاورزی نیستیم، تاکید کرد: در سال زراعی جدید در کشور به راحتی می‌شود اعلام کرد که محصولات کشاورزی به وفور وجود دارد ولی عمده‌ترین نگرانی کشاورز نبود هماهنگی بین قیمت محصولات کشاورزی با قیمت نهاده‌های تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: بهترین راه برای کاهش نگرانی‌های کشاورز کم کردن دغدغه‌های فروش و قیمت محصولات است و ما نیز با واقعی کردن نهاده تولید کشاورزی موافقیم به شرطی که دغدغه کشاورزان در افزایش نهاده تولید نیز لحاظ شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول