اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

گرانی روز افزون میوه و تره‌بار در ایلام

خبرگزاری فارس: میوه و تره‌بار از ابتدای سال جدید و حتی چند روز مانده به سال نو در ایلام آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

گرانی روز افزون میوه و تره‌بار در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بازار میوه و تره‌بار ایلام در روزهای پایانی سال 90 با التهاب و گرانی خاص خود وارد سال 91 شد و این روند متأسفانه با شیب تندی همچنان ادامه دارد.

به عنوان مثال گرانی بازار میوه و تره‌بار ایلام از نبود میوه موز که باید در این فصل از سال به وفور در استان یافت شود، شروع شده تا گوجه فرنگی که این روزها تا کیلویی 2 هزار و 500 تومان نیز رسیده، ادامه دارد.

اکنون قیمت موز نایاب در برخی از نقاط استان ایلام به مرز 3 هزار تومان هم رسیده و میوه‌هایی همچون سیب درختی و پرتغال نیز از مرز 2 هزار تومان فرا رفته است.

هرچند مسئولان امر در حوزه بازار با عرضه انواع میوه از جمله سیب درختی و پرتغال در ایام نوروز و حتی روزهای گذشته در جلوگیری از افزایش بی‌رویه این دو نوع میوه در استان نقش مهمی ایفا کردند اما متأسفانه بازهم به دلایل مختلف از جمله تقاضای بالای مردم روند گرانی میوه و تره‌بار در استان ایلام همچنان ادامه دارد.

اکنون در بیشتر موارد نرخ بسیاری از میوه‌های موجود در بازار ایلام در مقایسه با سال گذشته بین 70 تا 150 درصد رشد نشان می‌دهد که خوشایند مردم و مصرف کنندگان در این استان محروم نیست.

خطیب‌های موقت جمعه ایلام نیز در نخستین و دومین خطبه‌های نماز جمعه سال 90 شهر ایلام در خصوص گرانی اجناس در ایلام تذکرات جدی دادند.

امیدواریم مسئولان امر در حوزه نظارتی و بازار ایلام توجه و عنایت ویژه‌ای به گرانی انواع کالا و خدمات در استان به ویژه میوه و تره بار داشته باشند. 

ادامه این روند سبب افزایش بی‌رویه نرخ انواع مواد غذایی در آستانه گام دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور و از جمله استان ایلام بوده که به شدت نگران کننده است.

 

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول