اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از فاز نخست پتروشیمی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از بهره‌برداری فاز اول کارخانه پتروشیمی استان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

بهره‌برداری از فاز نخست پتروشیمی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سیروس شاه‌غیبی در نخستین جلسه ستاد اردیبهشت معطر استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های استان است که در سفر مقام معظم رهبری اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال به آن اختصاص یافت.

به گفته وی، فاز نخست این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان به رشد قابل توجه سرمایه‌گذاری بعد از سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و افزود: بیش از 70 درصد از سرمایه‌گذاری‌های استان در بخش صنعت و معدن مربوط به دو سال اخیر یعنی بعد از سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان است. شاه‌غیبی توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کردستان را از مهم‌ترین خواسته‌های معظم‌له از مسئولان عنوان کرد و ادامه داد:‌ در حال حاضر 800 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در این استان فعال است که زمینه اشتغال بیش از 17 هزار نفر را فراهم کرده است.

وی به وضعیت صنعت و معدن استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چند واحد کوچک با اشتغال‌زایی 300 نفر در سطح استان وجود داشت که به دلیل وابستگی بیش از حدشان در همان ‌سال‌های نخست پیروزی انقلاب بسته شدند.

به گفته وی کردستان از دوره 10 ساله طلایی اوایل انقلاب که دوران ایجاد زیرساخت‌ها در کشور بود به دلیل جنگ تحمیلی محروم ماند و فاصله کنونی و معنادار آن با سایر استان‌ها ناشی از خلأیی است که در آن دوران برای این استان مرزی پیش آمد.

سرپرست تجارت، صنعت و معدن استان کردستان اضافه کرد: در سفرهای مختلف دولت به ویژه سفر تاریخ مقام معظم رهبری این فاصله به چشم آمد و زمینه ارتقای بخش صنعت و معدن استان با تاکیدات مقام معظم رهبری و هیئت دولت فراهم شده است.

شاه‌غیبی افزود: در حال حاضر مصوبات سفرهای دولت و سفر مقام معظم رهبری در زمینه سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها این فاصله و خلأ را جبران کرده و کردستان را به سایر استان‌های کشور در زمینه شاخص‌های توسعه رسانده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری با همکاری شرکت‌های بزرگ از جمله بنیاد مسکن و بنیاد برکات در سه بخش توسعه، تکمیل و ایجاد اشتغال پیشرفت خاصی را در استان شاهد هستیم.

شاه‌غیبی در پایان توجه به بعد فرهنگی سفر تاریخی مقام معظم رهبری را ضروری دانست و اضافه کرد: با سفر رهبر معظم انقلاب به این استان یک امنیت تاریخی و به یادماندنی به وجود آمد و باید بیشتر به بحث فرهنگی این سفر توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول