اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر نفت انجام شد

بهره‌برداری رسمی از واحد بوتن‌ 1 پتروشیمی جم

خبرگزاری فارس: واحد بوتن‌ 1 پتروشیمی جم پیش از ظهر امروز با حضور وزیر نفت به بهره‌برداری رسمی رسید.

بهره‌برداری رسمی از واحد بوتن‌ 1 پتروشیمی جم

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه رستم قاسمی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح این طرح پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران به سمت رشد و شکوفایی در حرکت است و روزبه‌روز شاهد بهبود وضعیت هستیم.

وی افزود: با وجود تحریم‌های بین‌المللی هیچ مشکلی در صنعت نفت نداریم و در زمینه فروش نفت نیز مشکلی نداریم.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: تحریم‌های غیرقانونی صنعت نفت ایران هیچ تاثیری بر روند موفقیت‌آمیز صنعت نفت نداشته و این تحریم‌ها از سال‌ها پیش آغاز شده و ایران هم‌اکنون هیچ مشکلی برای فروش نفت و فرآورده‌های نفتی خود در بازارهای جهانی ندارد.

قاسمی با اشاره به وضعیت صدور نفت ایران به یونان بیان داشت: توافق برای صادرات نفت به یونان نهایی نشده و جمهوری اسلامی ایران فعلا به این کشور نفت نمی‌فروشد.

وی اضافه کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، وزارت نفت از توسعه صنعت پتروشیمی از طریق بخش خصوصی حمایت می‌کند و در این مسیر از تمام توان و پتانسیل موجود به نحو مطلوب استفاده می‌کنیم.

قاسمی یادآور شد: صنعت پتروشیمی مورد توجه وزارت نفت قرار دارد و به فضل خدا در سال جاری در این حوزه به موفقیت خوبی می‌رسیم.

وی اذعان داشت: در بخش‌های میان دستی و پایین دستی، وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی همکاری بسیار مطلوبی با بخش خصوصی دارند.

بر اساس این گزارش واحد تولید پتروشیمی جم با هزینه 85 میلیون یورویی توسط مهندسین ایرانی و خارجی ظرف مدت 24 ماه احداث شده است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول