اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

13 کشور جهان 38 میلیون دلار مواد پلیمری از پتروشیمی تبریز خریدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: این مجتمع در سال گذشته علاوه بر پاسخگویی به نیازهای صنایع پایین دست داخل کشور، 29 هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش 38 میلیون دلار نیز به 13 کشور جهان صادر شده است.

13 کشور جهان 38 میلیون دلار مواد پلیمری از پتروشیمی تبریز خریدند

عظیم عبدل‌نژاد‌ممقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: پتروشیمی تبریز طی سال 1390 با هفت درصد افزایش در تولید مواد پلیمری و شیمیایی نسبت به سال پیش 366 هزار تن مواد اولیه پلیمری به بازارهای داخلی و جهانی عرضه کرد.

وی افزود: در سال گذشته 337 هزار تن مواد پلیمری به ارزش 5 هزار و 143 میلیارد ریال، معادل 93 درصد کل عرضه فرآورده‌های تولیدی این مجتمع بزرگ تولیدی خطه شمال غرب کشور، برای تبدیل به محصولات مصرفی در اختیار صنایع پایین دست داخلی قرار گرفته که در مقایسه با سال پیش 41 درصد افزایش نشان می‌دهد.

عبدل‌نژادممقانی ادامه داد: همچنین در همین مدت علاوه بر پاسخگویی به نیازهای صنایع پایین دست داخل کشور، 29 هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش 38 میلیون دلار نیز به 13 کشور جهان صادر شده که تنها هفت درصد فرآورده‌های پلیمری عرضه شده از این مجتمع را تشکیل می‌دهد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز اذعان داشت: در یک سال گذشته کشورهای ترکیه، چین، پاکستان، ویتنام و هندوستان در صدر مشتریان خارجی مواد پلیمری پتروشیمی تبریز قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول