اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول محور آبادان ستاد راهیان نور خبر داد

برگزاری نمایشگاه پل بعثت در اروندکنار

خبرگزاری فارس: مسئول محور آبادان ستاد راهیان نور از برگزاری نمایشگاه پل بعثت در اروندکنار خبر داد.

برگزاری نمایشگاه پل بعثت در اروندکنار

مکی یازع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: اروندکنار هر ساله میزبان تعداد زیادی کاروان راهیان نور در منطقه بوده و هست.

وی افزود: این منطقه به لحاظ جای دادن یادمان والفجر هشت در دل خود همواره زوار و مسافران بی‌شماری را به سوی خود جذب می‌کند.

مسئول محور آبادان ستاد راهیان نور تصریح کرد: برای آشنایی مردم و راهیان نور با توان مهندسی رزمندگان اسلام در طول جنگ، نمایشگاهی به عنوان پل بعثت در این منطقه برپا شده است.

وی با بیان اینکه در طول جنگ، رزمندگان در اوج کمبود تجهیزات جنگی و پشتیبانی موفق شدند پلی به روی رودخانه اروند برای حضور در منطقه فاو عراق راه‌اندازی کنند که در نوع خود بی‌نظیر و یک شاهکار مهندسی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این پل که مقدمه‌ای برای حضور در عراق شد باعث شد بعثی‌ها بیش از گذشته از توان مهندسی رزمندگان ایران بترسند به گونه‌ای که می‌توان گفت ایجاد این پل در آن شرایط سخت جنگی باعث شد معادلات جنگ تغییر کند.

یازع عنوان کرد: بر همین اساس پل عملیاتی بعثت به عنوان شاهکار مهندسی - رزمی تاریخ دفاع مقدس در یادمان والفجر هشت توسط جهاد کشاورزی خراسان رضوی به نمایش گذاشته شده است تا کاروان‌های راهیان نور از آن دیدن کنند.

وی با اشاره به آثار مورد بازدید نمایشگاه مذکور خاطرنشان کرد: در قسمتی از این نمایشگاه، تصاویر شهدا جهاد سازندگی به همراه ابتکارات طراحی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی در طول دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده‌اند.

مسئول محور آبادان ستاد راهیان نور عنوان کرد: در این نمایشگاه مراحل طراحی و ساخت پل بعثت بر روی رودخانه اروند رود در قالب 100 عکس و 16 تابلو بنر به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: یکی از لوله‌های به کار رفته در پل بعث نیز در بخش دیگری از نمایشگاه در معرض دید اعضای کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی است.

یازع در پایان افزود: در ساخت پل بعثت در دوران دفاع مقدس چهار هزار و 700 لوله 12 متری به قطره 142 سانتی متر به کار گرفته شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول