اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول یادمان شهدای گمنام والفجر 8 اروندکنار خبر داد

استقرار 150 راوی در منطقه عملیاتی والفجر 8

خبرگزاری فارس: مسئول یادمان شهدای گمنام والفجر 8 اروندکنار از استقرار 150 راوی در منطقه عملیاتی والفجر 8 خبر داد.

استقرار 150 راوی در منطقه عملیاتی والفجر 8

مرتضی شیروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در سال جاری برای آشنایی هر چه بهتر کاروان‌های راهیان نور و استفاده از ظرفیت حضور آنها برای بازشناسایی وقایع جنگ تحمیلی، 150 راوی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی در منطقه عملیاتی والفجر، چگونگی طراحی و اجرای عملیات والفجر 8 را برای حاضران روایت می‌کنند.

وی افزود: راویان دفاع مقدس از سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و جهاد کشاورزی برای تشریح عملیات غرورآفرین والفجر 8 در محل یادمان شهدای گمنام این عملیات مستقر هستند.

مسئول یادمان شهدای گمنام والفجر 8 اروندکنار خاطرنشان کرد: نخستین راوی زن نیز در مناطق عملیاتی جنوب خوزستان در اروندکنار نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس را برای خواهران بازدیدکننده بیان می‌کند.

به گفته وی همچنین در پنج روز نخست سال جاری بالغ بر 100 هزار نفر از کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور از این یادمان زیارتگاهی بازدید کرده‌اند.

شیروی خاطرنشان کرد: در لحظه تحویل سال نیز بیش از 40 هزار نفر از اعضای کاروان‌های راهیان نور و مهمانان نوروزی در محل یادمان حضور داشتند.

وی ادامه داد: یادمان شهدای گمنام عملیات والفجر 8 در کرانه شرقی اروندرود و رو به روی شهر بندری فاو عراق واقع است.

مسئول یادمان شهدای گمنام والفجر 8 اروندکنار با اشاره به اینکه باید همواره یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس را گرامی ‌داشت گفت: در جریان عملیات والفجر 8 در 20 بهمن‌ ماه 1364، رزمندگان اسلام ضمن عبور از آبراه خروشان اروندرود و تصرف شهر فاو عراق، ارتباط دریایی رژیم بعثی عراق را با آب‌های بین‌المللی قطع کردند.

انتهای پیام/ک10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول