اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان خبر داد

اختصاص 2 میلیارد ریال به تجهیز مساجد آبادان و اروندکنار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبادان از تخصیص 2 میلیارد ریال برای تجهیز مساجد آبادان و اروندکنار توسط این اداره خبر داد.

اختصاص 2 میلیارد ریال به تجهیز مساجد آبادان و اروندکنار

حجت الاسلام سیدموسی مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: مساجد همواره کانون فعالیت‌های فرهنگی و دینی بوده و است.

وی افزود: در همین راستا باید از تجهیزات و امکانات خوبی برای استفاده و گردهمایی مسلمانان برخوردار باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبادان تصریح کرد: مساجد شهرستان‌های آبادان و اروندکنار بر اثر جنگ تحمیلی اکثراً احتیاج به بازسازی و نوسازی دارند.

وی بیان کرد: هر چند به همت مردم و مسئولان این بازسازی درحال اجرا است ولی اعتبارات موجود جوابگوی حل مشکلات مساجد نیست.

مدنی عنوان کرد: در سال جاری مبلغ دو میلیارد ریال به منظور تجهیز مساجد به وسایل خنک کننده و سیستم صوتی و همچنین تعمیر و بازسازی آنها از سوی اداره تبلیغات اسلامی اختصاص یافته است.

به گفته وی در سال‌های گذشته اداره تبلیغات اسلامی کمک‌های بلاعوض زیادی در راستای حل مشکلات مساجد آبادان و اروندکنار در اختیار هیئت امنای مسجد قرار داده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: مساجد در ماه مبارک رمضان همواره بیشتر از سایر ماه‌ها مورد توجه و اقبال مسلمین قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اقشار مختلف همه ساله در این ماه برای آشنایی بیشتر با مفاهیم اسلام و فرهنگ قرآن به طور گسترده‌تر به مساجد مراجعه می‌کنند، عنوان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی نیز مساجد نقش سازنده و مؤثر خود را در تقویت ایمان به هدف و همچنین گردآوری طبقات گوناگون مردم، به خصوص جوانان ایفا کردند.

مدنی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم تجهیز و نوسازی مساجد این منطقه گامی به سوی تعالی و تکمیل ارزش‌های اسلامی در بین مردم منطقه باشد، گفت: نقش‌آفرینی عمیق دین در ایجاد تشکل‌های اجتماعی، موجب شده تا اسلام در ابتدای نظام‌دهی سازمان دینی خود به تأسیس مرکز تجمع عمومی مسلمانان را با نام «مسجد» در اولویت کار، اقدام کند و در همین حال اجتماع نیز آن را به نیکوترین وجه ستوده و شدیدترین تأکیدات را در راستای حفظ این سنگرهای توحیدی ابراز داشته است.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول