اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس

12 فروردین 58 تجلی حکومت عدل الهی است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس گفت: 12 فروردین تجلی حکومت عدل الهی با فروریختن حکومت پهلوی به عنوان کانون ظلم و فساد است.

12 فروردین 58 تجلی حکومت عدل الهی است

حجت‌الاسلام محسن حیدریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج از 12 فروردین 58 به عنوان نماد ارزشمند تعیین سرنوشت ایران به دست ملت نام برد و اظهار کرد: این روز یکی از روزهای مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ پر افتخار انقلاب جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه وحدت و انسجام ملی و ولایت‌مداری ملت ایران در چنین روزی برای جهانیان به تصویر کشیده شد، عنوان داشت: خروش میلیونی ایرانیان پای صندوق‌های رای به منظور پایه‌گذاری حکومتی بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی در چنین روزی رقم خورد که نباید هیچگاه از خاطره‌ها پاک شود.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس، حضور چشمگیر ملت ایران در پای صندوق‌ها و رأی 98 درصدیشان به جمهوری اسلامی، اسلام را بار دیگر در جهان زنده کرد.

وی با بیان اینکه 12 فروردین 58 در حقیقت تولد دوباره اسلام و باورهای اسلامی ملت مسلمان ایران است که در راستای احیای آن ایثار و از خودگذشتگی را به حد اعلا رساندند، افزود: در 12 فروردین 1358 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس، بعد از آنکه قرن‌ها تئوری جدایی دین از سیاست و نظام‌های حکومتی لائیک بر دنیا سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می‌شد، در 12 فروردین 58 نظامی متولد شد که این نظریه‌ها را در قرن بیستم باطل و حکومت اسلامی را بر اساس موازین و آموزه‌های دینی به منصه ظهور و عمل رساند.

‌حیدریان با بیان اینکه جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام‌های حکومتی است، تصریح کرد: این حکومت و نظام الهی تلاش می‌کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات‌بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان توامان فراهم شود.

وی از نظام جمهوری اسلامی به حکومت مردم بر مردم تعبیر کرد و گفت: مردم با حضور در صحنه‌های مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خویش خواسته‌های خود را از حکومت مطالبه می‌کنند.

به گفته وی، استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین‌الملل به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد.

وی بر زنده ‌نگه‌داشتن و گرامیداشت این روز تاریخی تاکید و خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف به منظور یادآوری حماسه تاریخی این روز امری ضروری است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول