اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تایباد:

نبود تبلیغات مناسب علت بی‌توجهی به بقاع ‌متبرکه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تایباد گفت: نبود تبلیغات مناسب علت بی‌توجهی به بقاع‌ متبرکه است.

نبود تبلیغات مناسب علت بی‌توجهی به بقاع ‌متبرکه است

حجت‌الاسلام مرتضی محدثی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تایباد، نبود تبلیغات مناسب را علت بی‌توجهی به بقاع متبرکه و شخصیت‌های مذهبی دانست و گفت: باید کار کارشناسی در این زمینه‌ صورت گیرد و در مقام معرفی این‌گونه شخصیت‌ها تبلیغات و روشنگری صورت گیرد.

امام جمعه موقت تایباد ادامه داد: این کار باید از پایه صورت گیرد و ذهن کودکان را نیز با این افراد آشنا کرد که در این راستا گنجاندن معرفی شخصیت‌ها در کتاب‌های درسی و آشنایی جوانان و نوجوانان با این افراد در مدارس می‌تواند تا حد زیادی از مهجوریت افرادی نظیر خواجه اباصلت و سایر شخصیت‌های مذهبی جلوگیری کند.

محدثی انجام کار تحقیقاتی و فراگیر را برای مهجوریت‌زدایی شخصیت‌های مذهبی مؤثر دانست و گفت: این کار تحقیقاتی باید عام و فراگیر باشد نه تخصصی، به گونه‌ای که عامه‌پسند بوده و همه افراد بپذیرند، چرا که اگر صرفاً به طور تخصصی به آن پرداخته شود حق مطلب ادا نمی‌شود.

وی نقش رسانه، همایش‌ها، مدارس و برگزاری مسابقات را در شناخت هر چه بیشتر این شخصیت‌ها تأثیرگذار دانست و تأکید کرد: باید تبلیغات از سوی تمام نهادها و سازمان‌ها به صورت گسترده صورت گیرد تا از مهجوریت این افراد کاسته شود.

وی خواجه اباصلت را از شخصیت‌های برجسته‌ای دوران امام رضا(ع) دانست و افزود: خواجه اباصلت به خوبی امام رضا(ع) را درک کرده بود و با شناخت شخصیت وی می‌توان در شناخت هرچه‌ بیشتر امام هشتم(ع) گام برداشت.

امام جمعه موقت تایباد با بیان اینکه خواجه اباصلت دارای شخصیت ممتاز و ویژه‌ای بود، تصریح کرد: اباصلت قبل و پس از شهادت امام رضا(ع) و هنگام به شهادت رسیدن امام، در کنار حضرت بودند و زمان آمدن امام جواد(ع) به بالین پدر نیز آنجا حضور داشتند و چنانچه جایگاه ایشان به درستی تبیین شود گام مؤثری می‌توان در شناخت شخصیت علمی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی علی بن موسی‌الرضا(ع) برداشت.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول