اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان:

قطب فرهنگی ‎شدن بقاع متبرکه باید با جدیت دنبال شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: قطب فرهنگی ‎شدن بقاع متبرکه باید با جدیت دنبال شود.

قطب فرهنگی ‎شدن بقاع متبرکه باید با جدیت دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فر بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از ضریح امامزادگان (ع) روستای روشن‎آباد گرگان اظهار داشت: مردم ما به خاطر همت والا و داشتن عشق و مودتی که به اهل‎بیت (ع) دارند، جان و مال خود را در راه آبادانی اماکن متبرکه نثار کرده‎اند که مدفون شدن شهدای گرانقدر در این امامزادگان گواه بر این مدعاست.

وی به روایتی از مرحوم ابن شهر آشوب اشاره کرد و اذعان داشت: شیطته نام زن مومنه‎ای از اهالی نیشابور است، هنگامی که شیعیان نیشابور می‎خواستند بخشی از اموال خود را به عنوان سهم امام (ع) به حضرت موسی‎ابن‎جعفر (ع) فرستند این بانوی مسلمان با وجود فقر و تنگدستی آنچنان که در روایت آمده یک درهم به عنوان هدیه برای امام هفتم (ع) فرستاد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان تصریح کرد: وقتی این کاروان به خدمت امام هفتم (ع) وارد شد هدیه آن زن نیشابوری را به امام دادند که امام کاظم (ع) این جمله را فرمود "سلام من را به آن زن عفیفه برسانید و کیسه‎ای که در آن دینار است تقدیم ایشان کنید" علاوه بر این در روایت آمده که حضرت قطعه‎ای از کفن خویش را هدیه به شیطته کرد.

سلیمانی‎فر با بیان اینکه امامان و معصومین (ع) اهل کرم و کرامت هستند بیان کرد: یقین بدانید هر فردی که در راه آبادانی حرم‎های مقدس پاره‎های دل موسی‎ابن‎جعفر (ع) قدم بردارد از برکات این امامزادگان برخوردار خواهد شد.

وی به ادامه روایت مذکور اشاره کرد و یادآور شد: وقتی که این زن عفیفه از دنیا رفت امام هفتم (ع) بر پیکر ایشان حاضر شدند و فرمودند بر من و هر امامی واجب است تا بر جنازه شیعیان زمانی که از دنیا رفتند در هر سرزمین و بلادی که باشند حاضر شویم.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه بودجه و اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح جامع امامزادگان کفاف حجم بالای زائران را ندارد خاطر نشان کرد: از همه خیرین، مردم ولایت‌مدار و خانواده‎های معظم شهدا انتظار می‎رود همچون گذشته به خیرات و حسناتی که در این راه دریغ نداشتند اجر معنوی و دنیوی برای خود به یادگار بگذارند.

سلیمانی‎فر توجه مسئولان برای رسیدن امامزادگان به شأن و جایگاه واقعی‎شان مهم خواند و گفت: اگر مسئولان در تامین اعتبارات توجه لازم را داشته باشند شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود تا ان‌شاءالله بتوانیم بقاع متبرکه را با آماده‎سازی زیرساخت‎ها به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول