اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

افزایش 33 درصدی زائران نوروزی بقاع متبرکه گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از افزایش 33 درصدی حضور زائران نوروزی در بقاع متبرکه این استان خبر داد.

افزایش 33 درصدی زائران نوروزی بقاع متبرکه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر امروز در جلسه اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه نوروز امسال بالغ بر 2 میلیون زائر در بقاع متبرکه گیلان حضور یافتند، اظهار داشت: این میزان حضور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد رشد داشته است.

وی، اجرای طرح آرامش بهاری را موجب افزایش حضور زائران دانست و تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در 105 بقعه گیلان برگزار شد.

این مسئول، برپایی مراسم لحظه سال تحویل شامل قرائت قرآن، سخنرانی و قرائت دعای تحویل، اعزام مبلغ، برگزاری نماز جماعت، ایستگاه مشاوره و بیان احکام و خیمه‌های معرفت برای کودکان و نوجوانان را از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری ذکر کرد و افزود: این برنامه‌ها تا 14 فروردین ادامه یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به استفاده مسافران از امکانات اقامتی بقاع گیلان خاطرنشان کرد: در نوروز امسال بیش از 7 هزار نفر از امکانات اقامتی بقاع گیلان استفاده کردند.

عادلی با بیان اینکه 13 بقعه متبرکه استان دارای امکانات اقامتی به تعداد 99 باب زائرسرا و سوئیت است، یادآور شد: این تعداد زائرسرا در تعطیلات نوروزی مورد استفاده 7 هزار و 350 نفر از مسافران و زائران نوروزی قرار گرفت به طوری که حداقل یک شب در این اماکن اقامت کردند.

وی، برپایی خیمه‌های معرفت را یکی دیگر از اقدام‌ها برشمرد و بیان کرد: خیمه‌های معرفت در قالب طرح آرامش بهاری در دو بقعه امامزاده هاشم و خواهر امام رضا (ع) رشت برپا شد.

به گفته این مسئول، خیمه‌های معرفت ویژه کودکان و نوجوانان با هدف استفاده از تکنولوژی روز برای بیان معارف دینی و پاسخگویی به شبهات دینی دایر شده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: در خیمه‌های معرفت غرفه نقاشی برای کودکان و نوجوانان دایر شده بود که در این غرفه به نقاشی‌های برتر در زمینه‌های بقاع متبرکه و وقف جوایزی اهدا شد.‌

عادلی، قرائت قرآن کودکان و نوجوانان و اهدای جوایز به آنان را از دیگر برنامه‌ها در برنامه خیمه‌های معرفت عنوان کرد و یادآور شد: این خیمه‌ها تا 14 فروردین جاری برپا بود.

وی، استقرار واحدهای مشاوره، بیان احکام و پاسخگویی به شبهات و برگزاری نماز جماعت به ویژه در صبح را از جمله اقدام‌های نوروزی اوقاف برشمرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول