اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروز

قدمگاه رضوی بیشترین زائر را در میان بقاع‌ متبرکه نیشابور داشت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: بقعه متبرکه قدمگاه رضوی در تعطیلات نوروزی (29 اسفند تا 13 فروردین) با یک میلیون و 844 هزار و 94 نفر بیشترین زائر را در میان بقاع‌ متبرکه نیشابور داشت.

قدمگاه رضوی بیشترین زائر را در میان بقاع‌ متبرکه نیشابور داشت

حجت‌الاسلام محمد ذاکری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: آرامگاه امام‌زادگان محمد محروق(ع) و ابراهیم(ع) با 53 هزار و 400 نفر در جایگاه دوم و آرامگاه فضل‌ بن شاذان‌صحابی چهارمین امام شیعه با 18 هزار و 50 نفر زائر در جایگاه سوم قرار گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور ادامه داد: در این ایام (29 اسفند تا 13 فروردین) 17 هزار و 925 نفر به بقعه بی‌بی شطیطه، 15 هزار و 340 نفر به بقعه امام‌زاده حمزه(ع) شهر عشق‌آباد، 15 هزار و 50 نفر به بقعه امام‌زادگان عین‌علی(ع) و زین‌علی(ع) شهر درود مشرف شدند.

ذاکری افزود: 12 هزار و 491 نفر نیز زائر بقعه امام‌زاده یحیی(ع) روستای بزرگ باغشن در حاشیه بزرگراه نیشابور، مشهد مقدس زیارت کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور تصریح کرد: به طور کلی یک میلیون و 976 هزار و 350 بار زیارت معنوی در ایام نوروز در این 7 بقعه متبرکه انجام شد.

ذاکری افزود: این آمار به این منزله نیست که افراد مختلف به این تعداد، از بقاع زیارت داشته‌اند، بلکه بدین معناست که افراد مذکور برای یک یا چندین مرتبه به بقاع متبرکه مشرف شده‌اند.

وی اظهار داشت: آمار این تعداد افراد دقیق و توسط دستگاه زائرشمار به دست آمده است.

عضو ستاد تسهیلات نوروزی نیشابورخاطرنشان کرد: هزار و 140 نفر در زائرسرای امام‌زادگان محمد محروق(ع) و ابراهیم(ع) و 481 نفر در زائرسرای امام‌زاده یحیی(ع) در این اماکن اسکان یافتند.

ذاکری اظهار کرد: در اوقات اضطراری هیئت شاه‌زاده قاسم(ع) میزبان 2 هزار و 500 نفر و حسینیه اعظم میزبان 150 نفر بودند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول