اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس استان زنجان خبر داد

افزایش پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در زنجان به 46 پایگاه

خبرگزاری فارس: رئیس اورژانس استان زنجان گفت: پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استان زنجان به مناسبت چهارشنبه آخر سال از 37 پایگاه به 46 پایگاه افزایش یافته است.

افزایش پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در زنجان به 46 پایگاه

رضا موسوی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه 9 پایگاه سیار به پایگاه‌های قبلی فوریت‌های پزشکی در چهارشنبه آخر سال افزوده شده است، اظهار کرد: با تحقیقات انجام شده این پایگاه‌های سیار در مراکز پرخطر مستقر می‌شوند.

وی بیشترین آمار آسیب‌دیدگی مجروحان چهارشنبه سوری سال گذشته را مربوط به چشم اعلام کرد و افزود: 40 درصد از مراجعان سال گذشته به مراکز درمانی از ناحیه چشم آسیب دیده بودند.

رئیس اورژانس استان زنجان با اشاره به اینکه 35 درصد از مراجعان در سال گذشته به مراکز درمانی از ناحیه دست آسیب دیده بودند، ادامه داد: 13 درصد نیز از مراجعان نیز ناحیه صورت آسیب دیده بودند.

وی تصریح کرد: 80 درصد از مراجعان به مراکز درمانی در چهارشنبه سوری سال گذشته آسیب‌دیدگان از سه ناحیه دست، صورت و چشم بودند.

موسوی‌زاده با اشاره به اینکه جوانان رده سنی 20 تا 24 سال بیشترین مراجعان به مراکز درمانی در چهارشنبه آخر سال هستند، اضافه کرد: بانوان باردار، بیماران قلبی و کودکان دیگر افراد در معرض خطر در این شب محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: همکاران مراکز فوریت‌های پزشکی باید در چهارشنبه آخر سال در محل ماموریت خود مستقر شوند تا در صورت ضرورت در کم‌ترین زمان در محل حادثه حاضر شوند.

رئیس اورژانس استان زنجان با اشاره به اصل موجود در خدمات اورژانس که کمک کردن به مصدوم در واقع کمک نکردن به او است، از شهروندان درخواست کرد، از اقدامات خودسرانه درمانی در قبال مصدومان پرهیز کرده و در نخستین فرصت با 115 تماس بگیرند.

وی مالیدن خمیر دندان بر روی سوختگی و همچنین بستن روغن در محل خونریزی را دو اقدام مداخله‌گرانه در امور پزشکی اعلام کرد که موجب صدمه زدن به مصدوم می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول