اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نزدیک شدن به چهارشنبه‌سوری

اعلام آمادگی 24 ساعته مرکز فوریت‌های پزشکی بندرعباس

خبرگزاری فارس: معاون فنی عملیاتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: این مرکز هم‌چون گذشته به صورت شبانه‌روزی آماده کمک‌رسانی به شهروندان است.

اعلام آمادگی 24 ساعته مرکز فوریت‌های پزشکی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد دردری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی با چهار دستگاه آمبولانس فعال و سه تیم دو نفره از مجرب‌ترین تکنسین‌ها و کارشناسان پرستاری، فوریت‌های پزشکی برای خدمت‌رسانی به مصدومان احتمالی آماده است.

وی در مورد نحوه خدمت‌رسانی تیم امدادی اورژانس 115 اضافه کرد: تیم‌ها به صورت 24 ساعته خدمات اورژانسی را ارائه و هر تیم بعد از انجام شیفت، 48 ساعت را در استراحت و به صورت oncall و در دسترس هستند و هر گاه از مرکز درخواست شود، فوراً برای ارائه خدمت وارد عمل می‌شوند.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و کارشناس هماهنگی اورژانس استان نیز در این نشست افزود: در چهارشنبه‌سوری سال 1390 تنها سه نفر مجروح و به بیمارستان شهید محمدی مراجعه کرده‌اند که به صورت سرپایی معالجه شدند.

منصور نادرشاهی افزود: از خانواده‌ها خواسته می‌شود تا در مراسم چهارشنبه‌سوری کودکان و نوجوانان خود را همراهی کنند.

وی بیان داشت: آمارها نشان می‌دهد بیشترین آسیب وارده به شنوایی، دست‌ها، صورت به ویژه چشم‌هاست و پسران گروه سنی راهنمایی نسبت به سایر کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض خطر هستند.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در زمینه توصیه‌های لازم در روز چهارشنبه‌سوری گفت: بهتر است افراد کمک‌های اولیه را برای واکنش بهتر در هنگام پیش‌آمد حادثه بدانند، افراد از شوخی‌های غیر منطقی مثل پرت کردن ترقه جلوی پای عابرین پیاده و یا پرت کردن درون ماشین‌های در حال تردد جداً خودداری کنند.

نادرشاهی ادامه داد: در هنگام رخداد حادثه یا سوختگی، بهتر است قبل از هر اقدامی با شماره آشنای 115 اورژانس تماس گرفته شود و سعی در انتقال فرد حادثه‌دیده به نزدیک‌ترین بیمارستان شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول