اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

آماده‌باش 37 پایگاه فوریت‌های پزشکی در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آماده‌باش 37 پایگاه فوریت‌های پزشکی استان زنجان در ایام نوروز خبر داد.

آماده‌باش 37 پایگاه فوریت‌های پزشکی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان رحیم سروری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان زنجان برای استقبال از بهار اظهار داشت: با هماهنگی به عمل آمده 1.4 درصد مطب‌های خصوصی نیز در ایام نوروز اقدام به ارائه خدمات پزشکی در این ایام می‌کنند.

وی از آماده‌باش 250 نفر از کادر درمانی در ایام نوروز در پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی خبر داد و افزود: این افراد در 23 پایگاه جاده‌ای و 14 پایگاه شهری مستقر می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: سه ایستگاه سلامت نیز در ایام نوروز اقدام به ارائه خدمات غیر اورژانسی از قبیل کنترل فشار و قند خون و همچنین ارائه آموزش‌های لازم در این‌باره می‌کنند.

وی با اشاره به برقراری گشت‌های جاده‌ای در مسیرهای خلأ مانند ارمغان‌خانه اضافه کرد: همه آمبولانس‌های موجود در استان زنجان از ساعت 8 صبح تا 20 شب در کنار جاده‌ها مستقر می‌شوند.

سروری تاکید کرد: در ایام نوروز بازدیدهای روزانه و مستمری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های نظارتی در ایام نوروز اضافه کرد: تیم‌های نظارتی در ایام نوروز عملکرد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را ارزیابی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از انجام یک‌هزار و 134 ماموریت در سال 90 توسط اورژانس استان زنجان خبر داد و گفت: 393 ماموریت از مجموع این ماموریت‌ها که در واقع 1.3 از این ماموریت‌ها را شامل می‌شود، مربوط به تصادفات رانندگی بوده است.

وی میانگین زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه را در جاده‌ها 13 دقیقه و در شهرها هشت دقیقه اعلام کرد.

سروری با اشاره به فعالیت کارشناسان بهداشت محیط در ایام نوروز ادامه داد: 10 اکیپ ویژه از کارشناسان بهداشت محیط کار کنترل اماکن مختلف اعم از رستوران‌ها، نانوایی‌ها و محل‌های اقامتی استان زنجان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: کشیک‌های بیمارستانی و مراکز درمانی در سطح استان زنجان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونان دانشگاه تشکیل شده و در طول ایام نوروز فعال خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از فعالیت شیفتی داروخانه‌های استان زنجان از جمله هفت داروخانه در سطح شهر زنجان خبر داد و گفت: یک تا دو داروخانه نیز در مراکز سایر شهرستان‌های استان زنجان در ایام نوروز فعالیت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از امحای 3.5 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در طول سال جاری خبر داد و افزود: 100 مورد از متخلفان این صنف هم به تعزیرات حکومتی معرفی و 21 مورد از آنها هم تعطیل شده‌اند.

سروری با اشاره به بالا بودن آمار تلفات رانندگی در ایران اضافه کرد: رسانه‌ها باید برای تاثیرگذاری و کاهش این آمار با مسئولان بهداشت و درمان همکاری کنند.

وی ادامه داد: در کمتر از سه روز گذشته تصادفات جاده‌ای در استان زنجان چهار قربانی گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به کاهش چشمگیر مصدومان چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: در چهارشنبه آخر سال جاری در سطح استان 63 مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی از بستری شدن پنج مصدوم مراجعه‌کننده به مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: 17 نفر از مراجعان از ناحیه چشم و 36 نفر آنها هم دچار سوختگی شده بودند.

سروری اضافه کرد: آمار مردان مراجعه‌کننده در چهارشنبه آخر سال چهار برابر بانوان بوده است.

سروری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری 18 تا 24 فروردین ماه هر سال به نام هفته سلامت افزود: با توجه به افزایش امید به زندگی در ایران و همچنین ارتقای سطح زندگی شعار و برنامه‌های هفته سلامت سال آینده در رابطه به سالمندان جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول