اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ترمز ذوب آهن در اصفهان کشیده شد

5 فینال بزرگ در انتظار شهرداری تبریز

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال شهرداری تبریز به خوبی می‌داند که پنج خان و پنج فینال بزرگ در انتظار دارد و هر امتیاز این بازی‌ها بسیار حیاتی بوده و نباید به سادگی از آن بگذرد.

5 فینال بزرگ در انتظار شهرداری تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهرداری تبریز یکی از بدشانس‌ترین تیم‌های فصل یازدهم لیگ فوتبال کشور است. این تیم علاوه بر انجام بازی‌های زیبا در نیم فصل اول نتوانست جایگاه مناسبی در جدول به دست آورد به همین دلیل روز به روز از لحاظ روحی آشفته‌تر شد و این موضوع تا بدان حد ادامه یافت که با خطر سقوط در هفته‌های پایانی مواجه شد.

به نظر می‌رسد اشتباهات مهلک بازیکنان این تیم که موجب واگذاری بازی‌های شهرداری به حریفان خود می‌شد هم نشات حریف از ذوب آهن عقب بیافتد اما شهرداری با زدن دو گل به ذوب آهن نشان داد که بازیکنانش عزم خود را برای بقا در لیگ گرفته از این مسئله است. در بازی برابر ذوب‌آهن نیز یک اشتباه ساده مدافع و دروازه‌بان موجب شد تا شهرداری در زمین جزم کرده‌اند.

زدن دو گل و از دست دادن موقعیت‌های زیاد صد درصد گل نشان داد که شهرداری مهیای فراری بزرگ از منطقه خطر به سوی میانه جدول است. ذوب آهن یکی از قدرتمندترین تیم‌های ایران است که نایب قهرمانی آسیا را نیز در کارنامه دارد و هم‌اکنون یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیاست، بازیکنان شهرداری می‌دانستند که کار ساده‌ای در اصفهان ندارند ولی با صرف فعل خواستن توانستند این تیم قدرتمند را در خانه متوقف کنند هر چند با کمی دقت مهاجمان شهرداری می‌توانست با بردی شیرین از اصفهان خارج شود اما متوقف کردن ذوب آهن در اصفهان هم کار شاقی بود که بچه‌های متعصب شهرداری از پس آن برآمدند. شهرداری به خوبی می‌داند که پنج خان و پنج فینال بزرگ در انتظار دارد و هر امتیاز این بازی‌ها بسیار حیاتی بوده و نباید به سادگی از آن بگذرد.

 خان اول: نفت تهران – شهرداری تبریز

 میهمان میزبان، شانسی بزرگ برای شهرداری

شهرداری روز جمعه 25 فروردین میهمان نفت تهران خواهد بود. نفت تیم جوانی است که در نیم فصل نخست تحسین تمام کارشناسان فوتبال کشور را برانگیخت این تیم پرتلاش با هدایت فرکی مربی اسبق تیم ملی هر چند نتوانست نتایج خیره‌کننده نیم فصل اول را بدست آورد اما قرار گرفتن در رده پنجم جدول نشان از آن دارد که شهرداری بازی ساده‌ای برابر این تیم نخواهد داشت چون نفتی‌ها هنوز هم می‌خواهند با کسب رده چهارم لیگ در پلی‌آف آسیا شرکت کند.

مزیت بزرگ شهرداری در این بازی حمایت تماشاگران تهرانی این تیم است زیرا تیم‌های تهرانی به غیر از استقلال و پرسپولیس فاقد تماشاگر هستند و شهرداری می‌تواند در این بازی در یک نقش میزبان ظاهر شود، انگیزه بازیکنان شهرداری می‌تواند نقطه قوت دیگری برای این تیم تبریزی باشد زیرا آنها به اهمیت هر بازی خود واقف بوده و از اشتیاق تبریزی‌ها و به خصوص مدیران ارشد شهرداری تبریز برای حضور موفق این تیم در لیگ واقفند.

بازی رفت دو تیم با نتیجه دو بر دو مساوی به پایان رسید اما با توجه به تحلیل رفتن نفت نسبت به نیم فصل اول و انگیزه بالای شهرداری می‌توان به پیروزی شهرداری در این بازی امیدوار بود.

 خان دوم: شهرداری تبریز – صنعت نفت آبادان

 سه امتیاز شیرین برای بقا

 هفته 31 لیگ شهرداری میزبان تیم صنعت نفت آبادان خواهد بود. نفت آبادان یکی از تیم‌های میانه جدولی لیگ است این تیم هم‌اکنون با 41 امتیاز در رده نهم جدول جای دارد و به واقع یکی از تیم‌هایی است که نه شانس کسب سهمیه آسیا را دارد و نه خطر سقوط را احساس می‌کند. تیم پرطرفدار نفت آبادان این بار بدون هواداران خود میهمان تبریزی‌ها خواهد بود. تفاوت آب و هوای تبریز و آبادان و البته بی‌انگیزگی آبادانی‌ها بزرگ‌ترین امتیاز تبریزی‌ها در این بازی است. به نظر می‌رسد روی کاغذ سه امتیاز این بازی از آن شهرداری خواهد بود. شهرداری در صورت پیروزی در این بازی گام بلندی برای فرار از سقوط خواهد برداشت.

 نتیجه رفت دو تیم در آبادان دو بر صفر به نفع تیم شهرداری تبریز بوده است.

خان سوم: استقلال تهران – شهرداری تبریز

بازی 9 امتیازی برای فوتبال تبریز

 بازی شهرداری با استقلال برای تبریزی‌ها اهمیت بالایی دارد این بازی یکی از بازی‌های حساس این تیم است که بیشتر از 9 امتیاز برای تبریز و فوتبال‌دوستان آن ارزشمند است. در حالی که شهرداری نیاز مبرم به اخذ امتیاز از این بازی دارد تیم تراکتورسازی نیز نتیجه این بازی را دنبال می‌کند تا رقیبش استقلال در این بازی امتیاز از دست بدهد. در هر صورت احتمال استقبال تماشاگران آذری و آذربایجانی‌های ساکن تهران از این بازی بسیار زیاد است. در روزی که پیش‌بینی می‌شود برای شهرداری روز آسانی نباشد مطمئنا با حضور هواداران ورزش آذربایجان در ورزشگاه آزادی و انگیزه بالای شهرداری تبریز، استقلال هم یکی از مشکل‌ترین بازی‌های لیگ را به انتظار نشسته است. این بازی روز جمعه هشتم اردیبهشت در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد مطمئنا برگزاری بازی در روز جمعه بیشتر از اینکه به نفع استقلال باشد با توجه به حضور هواداران آذربایجانی، به نفع شهرداری تبریز خواهد بود.

 بازی رفت دو تیم با نتیجه 2-1 به نفع استقلال خاتمه یافته است.

خان چهارم: شهرداری تبریز – فجر سپاسی

 روز سرنوشت برای تبریز و شیراز

 روز یکشنبه 17 اردیبهشت روز سرنوشت‌سازی برای شهرداری است زیرا یکی از تیم‌های ته جدولی که این روزها نتایج خوبی را کسب می‌کند به تبریز خواهد آمد تا باز با کسب امتیاز از شهر فوتبال‌خیز تبریز شانس خود برای بقا در لیگ را افزایش دهد. بازی شهرداری مقابل فجر سپاسی هم یک بازی شش امتیازی تمام عیار است. شهرداری با تمرکز روی این بازی می‌تواند قدم بلندی برای موفقیت و حضور در لیگ دوازدهم بردارد و ورزشگاه یادگار امام می‌تواند شاهد روز سرنوشت‌سازی برای فوتبال تبریز باشد روزی که به احتمال زیاد می‌توان حدس زد حضور شهرداری در لیگ تثبیت می‌شود یا خیر.

 بازی رفت این دو تیم در ورزشگاه حافظیه شیراز دو بر یک به نفع فجری‌ها رقم خورد.

 خان پنجم: داماش گیلان - شهرداری تبریز

 پیش به سوی پیروزی

 داماش هم‌اکنون در رده 13 جدول قرار دارد هر چند مقداری از ته جدول فاصله گرفته است اما مشخص نیست تیم‌های ته جدولی و همچنین داماش در پنج هفته آینده چه نتیجه‌ای خواهند گرفت. احتمال اینکه داماش خیالش در روز پایانی لیگ از سقوط راحت باشد کار تبریزی‌ها را آسان‌تر می‌کند چون در صورت بی‌انگیزگی داماش شهرداری می‌تواند با یک برد شیرین حضور خود در لیگ دوازدهم را جشن بگیرد.

 بازی رفت دو تیم بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسیده است

حضور شهرداری در لیگ دوازدهم برای تبریزی‌ها بسیار حائز با اهمیت است آنها می‌خواهند حداقل دو تیم در لیگ داشته باشند هر چند این شهر می‌تواند پس از سال‌ها سهمیه خود را در لیگ همچون شهر تهران به سه افزایش دهد. تبریز روزگاری صاحب سه تیم تراکتورسازی، شهرداری و ماشین‌سازی در لیگ اول کشور بود و فوتبال‌دوستان این شهر بسیار امیدوارند فصل دوازدهم هم شاهد افزایش سهمیه تبریز به سه تیم در لیگ برتر باشند.

..............................

 گزارش: مهدی شیرازی‌فر

.............................

 انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول