اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی مانه و سملقان:

149 کارت صنعتگری در مانه و سلمقان صادر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مانه و سملقان گفت: 149 کارت صنعتگری و تمدید 54 کارت از اقدامات سال گذشته این شهرستان بود.

149 کارت صنعتگری در مانه و سلمقان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی داوری اظهار داشت: در راستای شناسایی هنرمندان رشته‌های صنایع دستی و همچنین تمدید کارت صنعتگری هنرمندان چندین آزمون در طی سال 90 در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این آزمون‌ها 149 نفر کارت صنعتگری در رشته‌های گلیم، بافتنی‌های سنتی، گوهر تراشی و تذهیب دریافت و 54 هنرمند کارت صنعتگری خود را تمدید کردند.

داوری محل این آزمون‌ها را در شهر آشخانه، روستای کاستان، محله عشایری قلیچ قامیش، کوربابا و قنبری‌ها دانست و گفت: در شهرستان مانه وسملقان نزدیک به 600 هنرمند دارای کارت صنعتگری هستند.

سرپرست نمایندگی شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: این هنرمندان در رشته‌های گلیم بافی، رودوزی سنتی، معرق چوب، گوهر تراشی و تذهیب مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول