اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اسلامیه:

هیچ نهاد دولتی به شهرداری اسلامیه کمک نمی‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار اسلامیه گفت: هیچ سازمانی و نهاد دولتی چه در سطح استان و چه در شهرستان فردوس به شهرداری این شهر هیچ‌گونه کمکی نمی‌کند.

هیچ نهاد دولتی به شهرداری اسلامیه کمک نمی‌کند

علی محمدشاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: شهر اسلامیه به‌عنوان تنها باغ شهر خراسان‌جنوبی با یک‌هزار هکتار وسعت حوزه خدماتی و جمعیت 6 هزار نفری و عبور و مرور بیش از 7 میلیون مسافر و وسائط نقلیه سنگین حامل کالای گمرکی که باعث تحمیل هزینه‌های زیاد به شهرداری و خسارت‌های زیادی به معابر و میدان‌های شهر می‌شود اما مرمت و بازسازی و ارائه خدمات شهری در اسلامیه بسیار مشکل است و اعتبارات و توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری را می‌طلبد.

وی یادآور شد: شهر اسلامیه در یک منطقه ییلاقی در شمال شرقی شهرستان فردوس و در مسیر ارتباطی استان‌های جنوبی و جنوب‌غرب کشور به شمال و آسیای میانه است و کریدور انتقال کالا و مسافر از خلیج فارس به کشورهای آسیای میانه و مشهدالرضا است.

شهردار اسلامیه تصریح کرد: اسلامیه با وسعت یک‌هزار هکتار وسعت حوزه خدماتی شهری با جمعیت 6 هزار نفری آن هم به لحاظ ارائه خدمات رسانی به مردم چندان مناسب نیست و شهرهایی با این جمعیت 100 تا 90 هکتار بیشتر وسعت ندارند و در واقع شهرداری اسلامیه باید 10 برابر شهرهای هم درجه خود خدمات رسانی ارائه دهد که این موضوع مشکلات و موانع بسیاری برای شهرداری اسلامیه به وجود آورده است.

محمدشاهی با اشاره به عدم پیشرفت لازم و اقدامات قانونی و معمول در بازگشایی کمربندی فردوس اسلامیه تا سه‌راهی جایگاه تون در مسیر باغستان یادآور شد: عبور و مرور میلیون‌ها وسایل نقلیه سبک و سنگین در طول سال و آمار بسیار بالای مسافران نوروزی از نیمه اسفند تا نیمه فروردین هر سال از خیابان امام خمینی (ره) اسلامیه به عنوان تنها مسیر ارتباطی فردوس به گناباد و بجستان باعث تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به شهرداری اسلامیه است.

وی گفت: چرا که مسیر عبور سالانه بیش از 7 میلیون نفر مسافر و عبور و مرور وسائط نقلیه سنگین حامل کالای گمرکی از اسلامیه خسارت‌های زیادی به معابر و میدان‌های شهر اسلامیه وارد می‌‌کند که در مرمت و بازسازی آن و خدمات رسانی به مسافران هیچ سازمان یا نهاد دولتی در فردوس و استان خراسان‌جنوبی به شهرداری کمک نمی‌کند.

شهردار اسلامیه با بیان اینکه شهرداری اسلامیه درآمدزایی ندارد، تصریح کرد: عدم تناسب جمعیت شهری اسلامیه با پراکندگی جمعیت و حوزه عمل خدمات‌رسانی‌های شهرداری با اعتبارات اختصاص یافته توسط استانداری و فرمانداری شهرستان فردوس به شهرداری اسلامیه همخوانی نداشته و پاسخگوی نیاز شهرداری اسلامیه در هزینه‌های معمول و لازم خود نیست.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول