اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت‌ماه سال ‌جاری

پیرغلامان برتر چهارمحال و بختیاری معرفی می‎شوند

خبرگزاری فارس: مسئول کانون مداحان چهارمحال و بختیاری از برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان این استان در اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.

پیرغلامان برتر چهارمحال و بختیاری معرفی می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا توسلی صبح امروز در نخستین نشست این کانون در سال 91 در شهرکرد، اظهار داشت: در این همایش از 60 نفر از پیرغلامان مداح دارای 60 سال سن و بالاتر تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح شناسایی و ساماندهی مداحان فعال در تمامی شهرستان‌های استان در حال اجرا است، افزود: تاکنون 200 نفر از مداحان در این طرح نام‌نویسی کرد‌ه‌اند که در مرحله نخست صدور کارت شناسایی برای آنان، پیرغلامان مداح با دریافت کارت شناسایی، ساماندهی می‌شوند.

توسلی با بیان اینکه کارت‌های شناسایی بر اساس توانایی مداحان و شرایط پیش‌بینی شده با عنوان ستایشگر، ذاکر و مداح در مراحل بعدی اجرای این طرح در اختیار مداحان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: کارت‌های شناسایی صادر شده، به‌عنوان مدرک شناسایی رسمی برای ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محسوب می‌شود.

مسئول کانون مداحان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های اجرایی کانون مداحان این استان در سال ‌جاری، گفت: برگزاری جلسات مختلف، گردهمایی و اعزام تعدادی از مداحان به اردوی زیارتی تفریحی مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های کانون مداحان این استان به‌شمار می‎رود.

وی یادآور شد: هماهنگی برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های ویژه مداحان و صدور مجوز برای برگزاری دوره‌های آموزشی در کانون‌های شهرکرد ویژه خواهران، بروجن و لردگان از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون مداحان استان است.

توسلی با اشاره به فرمایشات رهبری در زمینه مداحی تصریح کرد: انتخاب مداحان نمونه در چارچوب اجرای فرمایشات حضرت امام راحل و رهبری خواهد بود.

وی افزود: امام راحل فرمودند که لازم است در نوحه‌ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنا از ائمه حق(ع) به طور کوبنده و همچنین فجایع و ستمگری ستمگران هر عصر و سرزمینی یادآوری شود.

مسئول کانون مداحان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه هدف مداحان باید ترویج دین و نشر معارف اسلامی، ذکر مصائب اهل بیت(ع) و کسب درجات معنوی باشد، تصریح کرد: مبارزه اسلام بر پایه معرفت است، امروز هم این معرفت هر چه در مردم عمیق‌تر شود، این نهاد راسخ‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول