اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان عنوان کرد

تاثیرگذاری سمن‌ها برای مبارزه با مصرف مشروبات الکلی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را دو نیاز اساسی برای مبارزه با مصرف مشروبات الکلی در استان عنوان کرد و گفت: در این راستا از توان سمن‌های فعال استان بهره ‌گرفته خواهد شد.

تاثیرگذاری سمن‌ها برای مبارزه با مصرف مشروبات الکلی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدعطا رحمانی‌آبیدر در کمیته فرهنگی مبارزه با مشروبات الکلی استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: مصرف مشروبات الکلی در چندسال اخیر افزایش یافته و متأسفانه به دلیل ضعف فرهنگی و نگاه جامعه به مصرف آن شاهد معضلات عدیده‌ای هستیم.

وی افزود: امید است با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق و نظام‌مند شاهد تغییر نگاه مردم و احساس مسئولیت همگانی برای مبارزه با مصرف مشروبات الکلی در استان باشیم چرا که هم‌اکنون حساسیتی که نسبت به مصرف مواد مخدر در استان از سوی اقشار مختلف مردم بروز داده می‌شود نسبت به مشروبات الکلی وجود نداشته و همین امر موجب افزایش تقاضا برای مصرف مشروبات الکلی در استان شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان خاطر نشان کرد: مصرف مشروبات الکلی در سطح همه روستاها و شهرهای استان و در بین اقشار مختلف و طیف‌های اجتماعی استان نفوذ کرده و به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شاهد گسترش این امر در استان هستیم.

رحمانی‌آبیدر افزود: هماهنگی دستگاه‌های دولتی متولی امر و بهره‌مندی از توان تشکل‌های مردمی در این خصوص بسیار مؤثر بوده و کمیته فرهنگی مبارزه با مصرف مشروبات الکلی در استان نیز در همین راستا شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: فعال‌سازی تشکل‌های مردمی در عرصه مبارزه با مصرف مشروبات الکلی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه با محوریت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مناطق پرخطر، بهره‌مندی توان رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه از جمله مواردی است که برای مبارزه هدفمند با مصرف مشروبات الکلی در استان مدنظر قرارگرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: ورود مشروبات الکلی از مبادی استان و پیچیده شدن شگردهای قاچاقچیان در این عرصه رابطه‌ای تنگاتنگ با توطئه‌های استکبار جهانی دارد چرا که بسیاری از محموله‌های مشروبات الکلی از مبدأ بیمه شده و تا محل عرضه آن گارانتی شده‌ است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول