اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌استاندار مازندران در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد

بررسی ایده احداث تونل برای کمربندی شمالی ساری

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: ایده احداث تونل برای ساخت کمربندی شمالی ساری در دست بررسی است.

بررسی ایده احداث تونل برای کمربندی شمالی ساری

سیدعیسی هاشمی حیدری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری درباره آخرین وضعیت احداث کمربندی ساری که مدت زیادی در دست اجرا است، گفت: در آخرین جلساتی که با معاون وزیر راه و ترابری داشتیم مقرر شد 100 میلیارد تومان برای تکمیل کمربندی ساری اختصاص یابد که اسناد تعهدهای معاون وزیر نیز موجود است.

معاون عمرانی استاندار مازندران درباره مشکل آزادسازی زمین‌های موجود بر سر راه کمربندی شمالی ساری گفت: برای حل مشکل زمین از تقاطع جنگلبانی تا سه راه جویبار ایده احداث تونل را مد نظر داریم که این مسئله در دست بررسی است.

وی گفت: در طرح جدید ارائه شده نیاز به زمین بسیار کم است و معاون ساخت و توسعه سازمان شهرسازی نیز روی گزینه احداث تونل مد نظر است.

این مسئول ادامه داد: نتیجه مطالعات نیز تا پایان فروردین ماه اعلام می‌شود.

هاشمی با اشاره به اعلام آمادگی پیمانکار طرح کمربندی ساری که شرایط کاری پیمانکار به تایید معاون وزیر رسید، یادآور شد: پیمانکار متعهد شد که هزینه احداث کمربندی را شش ماه پس از اتمام کار دریافت کند.

معاون عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد: برای اجرایی شدن طرح کمربندی ساری در روی زمین و یا تونل منتظر اعلام نظر نهایی از طرف وزارت مسکن و شهرسازی هستیم و به لحاظ فنی هم اجرای طرح کمربندی ساری به صورت تونل مشکل خاصی ندارد.

وی یادآور شد: تنها بحثی که درباره احداث تونل برای تکمیل پروژه کمربندی ساری مطرح است هزینه احداث تونل و اجرای طرح روی زمین است که باید به صورت مقایسه بررسی و اجرا شود.

هاشمی درباره ناکارآمد بودن کمربندی فعلی با وجود احداث دو پل در مسیر کمربندی ساری گفت: من به شخصه با موضوع ناکارآمد بودن پل‌های ساخته شده مخالف هستم و یکی از دلایلی که کار کمربندی ساری را طولانی کرد مطرح شدن همین موضوعات بود.

وی ادامه داد: ساخت پل برای احداث کمربندی یک پیش‌نیاز بود و چون پیش‌نیاز اجرای این طرح انجام نشد کار احداث کمربندی را نیز به تعویق انداخت. ساختن پل‌ها هیچ منافاتی با آزادسازی زمین‌ها ندارد و با توجه به همکاری مناسبی که پیمانکار دارد باید با احداث پل در مسیر کمربندی ساری استقبال کنیم.

* منابع مالی سایت اداری از محل فروش ادارات تامین می‌شود

وی با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اجرا در شهرستان ساری که جزء مصوبات سفر نیز بود گفت: در گذشته برای احداث سایت اداری با مشکل عدم تملک زمین‌های آموزش و پرورش مواجه بودیم ولی با صحبت‌های انجام شده با مسئولان آموزش و پرورش این سازمان حاضر شد در قبال دریافت زمین در نقطه دیگر زمینی که برای سایت اداری استان در نظر گرفته شده را اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: درخواست مدیرکل آموزش و پرورش برای در اختیار گرفتن زمین جایگزین حرف منطقی و قابل قبول است و اگر زمین جایگزین توسط منابع طبیعی در اختیار آموزش و پرورش قرار نگیرد از منابع موجود در استان برای خرید زمین جایگزین اقدام می‌کنیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به 27 هکتار زمین تهیه شده برای سایت اداری در مرکز استان مازندران تاکید کرد: برای 27 هکتار زمین تهیه شده مشکلی نداریم که منابع مالی سایت اداری نیز از محل فروش ادارات کل تامین می‌شود که فرمانداری نیز برای انتقال ارگان‌های دولتی به خارج از شهر موافق است.

وی ادامه داد: عزم و اراده خوبی برای اجرایی شدن مصوبه سفر هیئت دولت در مازندران به وجود آمده است و به مردم می‌توانیم اعلام کنیم که با تصمیم‌هایی که گرفته شد می‌شود اعلام کرد که این پروژه در حال اجرایی شدن است.

هاشمی در پایان یادآور شد: اعتبارات احداث سایت استانی قابل تامین است و مشکل خاصی ندارد و نقشه اجرای طرح را مسکن و شهرسازی آماده می‌کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول