اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان:

نشست بررسی توانمندی‌های شهرستان بشرویه برگزار شد

خبرگزاری فارس: اولین نشست مشترک بررسی توانمندی‌های بشرویه با حضور مسئولان و جمعی از بشرویه‌ای‌های مقیم تهران، مشهد و بیرجند برگزار شد.

نشست بررسی توانمندی‌های شهرستان بشرویه برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه؛ مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر بشرویه صبح امروز در اولین نشست مشترک بررسی توانمندی‌های شهرستان بشرویه اظهار کرد: شهرستان بشرویه به دلیل واقع شدن در یک منطقه کویری منحصر بفرد و دارا بودن ظرفیت‌های اقلیمی و طبیعی و همچنین مکان‌های تاریخی و گردشگری از جمله شهر‌هایی است که هرساله پذیرای مسافران زیادی در ایام تعطیلات است.

عباس جعفر‌زاده ادامه داد: به منظور معرفی و شناساندن شهرستان به دیگر شهرها کمیسیون فرهنگی شورای شهر توسط دانشجویان تشکیل شد و نشست‌هایی نیز صورت گرفت که رهاورد این نشست‌ها علاوه بر همدلی بین همشهریان ثمره‌های دیگری از جمله تأسیس شرکت تعاونی ملی عمران و آبادانی بشرویه با مشارکت بشرویه‌ای‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی از بشرویه‌ای‌های مقیم شهر‌های دیگر کشور را داشته است.

شهردار بشرویه نیز در این نشست ضمن اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی ادامه داد: در زمینه حفظ آثار باستانی و تاریخی، شهرداری با میراث فرهنگی بیشترین تعامل را داشته و تفاهم نامه‌های کشوری بین وزارت راه و شهرسازی و اداره کل حفظ و مرمت بناهای تاریخی صورت گرفته است.

حسن سلیمی افزود: تشکیل قطب تاریخی بشرویه، برگزاری همایش بافت تاریخی شهر بشرویه ، مرمت آسیاب‌ها و ایجاد منطقه نمونه گردشگری از دیگر اقدامات شهرداری برای حفظ میراث عظیم فرهنگی شهر بشرویه بوده است.

فرماندار بشرویه نیز در این جلسه ضمن اشاره به توانمندی‌های فراوان در بشرویه بیان کرد: در این شهرستان بحث آب اهمیت زیادی دارد چرا که بافت تاریخی به سبکی است که آب‌های جاری به سمت سفره‌های زیرزمینی روان شده و آن‌ها را تغذیه می‌کند و  اینجاست که کشاورزی که منبع درآمد اکثر مردم شهرستان بشرویه است جایگاه خاصی پیدا می کند.

غلامرضا پورسلطانی افزود: بشرویه با وجود کویری بودن از لحاظ کیفیت آب در استان رتبه اول را داراست و این امر باعث رونق کشاورزی در این منطقه شده تا آن جا که از لحاظ تولید پسته مقام اول در کشور و سایر محصولات از جمله پنبه، خربزه، هندوانه و جو مقام کسب کرده است.

وی با اشاره به مطالعات اولیه انجام شده در زمینه معادن ادامه داد: ظرفیت‌های طبیعی منطقه از قبیل معادن طلا ، آهن وجود دارد اما چون این ذخایر مشخص نیست و کار اکتشاف و سرمایه‌گذاری انجام نشده، می طلبد تا همشهریان در نقاط دیگر که دارای تمکن مالی هستند با سرمایه‌گذاری در این بخش مشارکت و همکاری کنند.

فرماندار بشرویه افزود: در راستای تأمین مسکن با تسهیلات ارائه شده از طرف دولت و مشارکت بخش خصوصی تحول بزرگی دراین زمینه ایجاد شد که منجر به احداث یک هزار و 260 واحد مسکونی با کمک وام 20 میلیون تومانی شده است.

پورسلطانی به اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد کارخانه شیر، ترمینال ضبط پسته، مستقل شدن ادارات و آغاز به کار احداث ساختمان‌های فرمانداری، ثبت احوال، دادگستری، دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی ادامه داد: بشرویه به دلیل دارا بودن کمترین جمعیت درکل شهرستان‌های کشور سهم کمتری از اعتبارات ملی دارد و باید اقدامات عمرانی و ایجاد اشتغال و نگه‌داشت نیروی انسانی صورت گیرد تا شاهد مهاجرت معکوس از دیگر نقاط به شهرستان باشیم.

در پایان این نشست جمعی از شهروندان مقیم تهران، مشهد و بیرجند به همراه مسئولان و دانشجویان از اماکن دیدنی و تاریخی شهر بشرویه بازدید کردند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول