اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

زمین‌های ملی واگذار شده نیازمند استعدادیابی هستند

خبرگزاری فارس: معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: اراضی ملی که برای ایجاد تولید و کار به متقاضیان واگذار می‌شود، نیازمند استعدادیابی هستند.

زمین‌های ملی واگذار شده نیازمند استعدادیابی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، غلامرضا شجاعی مهر ظهر امروز در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد: واگذاری اراضی ملی در چهار محور پیگیری می‌شود که فعلا در 600 هکتار پیش‌بینی شده است و ما در خیلی از روستاها می توانیم زمین‌هایی را معرفی کنیم اما اراضی باید بلا مانع باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه در همدان به علت کمبود آب زراعت کم است، بیشتر باغات را داریم و در این راستا باید از زمین‌خواری جلوگیری شود.

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: مرکز تحقیقات بازدید میدانی از زمین‌های کشاورزی را داشته باشد و سپس استعداد زمین‌ها را شناسایی کنند و به آن سمت هدایت کنند تا نخستین وظیفه ستاد شهرستان عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر زمینی قابلیت واگذاری به صنایع تبدیلی را داشته باشد، واگذار می‌شود و منابع تخصیصی نیز در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

شجاعی مهر تصریح کرد: اگر منابع طبیعی زمینی دارد که در راستای طرح‌های باغی نیست باید برای طرح‌های بعدی آنها را در نظر بگیرد.

معاون عمرانی فرماندار نیز بر فعال بودن دبیرخانه ستاد تأکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت کار ستاد، فعال بودن دبیرخانه بسیار مهم است چرا که کارهای ستاد نیاز به کارهای زیر مجموعه‌ای و ریزتری دارد.

محمدعلی محمدی تصریح کرد: تأمین آب در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی با دستورالعمل در نیروگاه حل شده است و تعیین تکلیف و تأمین آب اراضی جورقان نیز در دستور کار است.

وی بیان داشت: طرح اراضی جورقان که در گذشته در اختیار کوره‌های آجرپزی بوده است، تهیه شده است و شرایط آن برای واگذاری مهیاست.

محمدی خاطرنشان کرد: زیر ساخت‌های زمین‌های جورقان می‌تواند از تملک‌ها انجام شود و آب رسانی نیز انجام شود تا خیل عظیم نفرات جویای کار صاحب کار شوند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز گفت: مصوبه هیئت دولت در 13 اسفند ماه سال 90 مبنی بر توسعه بخش کشاورزی در اعمال اختیارات اراضی کشاورزی بوده است که وزیر جهاد کشاورزی اولویت‌هایی را برای واگذاری اراضی در نظر گرفته است.

جواد رشیدی تصریح کرد: توسعه و تکمیل مجتمع دامداری، توسعه و تکمیل مجتمع آبزی‌پروری، ایجاد طرح‌های تولیدات گیاهی و باغی، اصلاح و توسعه باغات، احداث طرح‌های تولید قارچ، طرح‌های تولیدات دامی و ... از جمله اولویت‌ها در واگذاری اراضی ملی به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: با توجه به اولویت‌های مطرح شده در زمینه دامپروری، اگر اولویت به صنایع کوچک داده شود، بسیار مهم است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان نیز گفت: شهرستان همدان دارای 128 هزار هکتار اراضی ملی است و منابع طبیعی هیچ محدودیتی در واگذاری اراضی ملی ندارد.

رضا الوندی افزود: در استعدادیابی اراضی کشاورزی، از هر اداره یک نفر مشخص شود تا گروهی تشکیل شود تا از اراضی بازدید کنند تا حضور ذهنی ایجاد شود که چه جاهایی مد نظر قرار دارد.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول