اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

ایران هسته‌ای قله افتخار کشورهای آزادی‌خواه جهان است

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر گفت: بیستم فروردین، نماد عظمت، قدرت و صلابت ملت قهرمان ایران در رسیدن به دانش بومی هسته‌ای است و ایران هسته‌ای قله افتخار کشورهای آزادی‌خواه جهان است.

ایران هسته‌ای قله افتخار کشورهای آزادی‌خواه جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی ظهر امروز به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای در نشست با فعالان خبری شهرستان پلدختر اظهار کرد: روز ملی فناوری هسته‌ای بیانگر پیشرفت و توانمندی‌های علمی جوانان ایران اسلامی است و این موفقیت، اعتماد به نفس ملی و عزت عمومی را به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد اجتماعی برای ملت ایران به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه این روز نیز تأکیدی بر اقتدار ایران و ایرانی برای همیشه تاریخ است، گفت: ایران اسلامی امروز در حالی دهه چهارم خود را می‌گذراند که به اقتدار باور نکردنی دست یافته و هر روز بر توانمندی آن افزوده می‌شود و پیشرفت‌های عظیم دانشمندان جوان کشور در علوم مختلف به ویژه در دست‌یابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حاصل همت و تلاش جوانان این مرز و بوم است.

فرماندار پلدختر گفت: ملت ایران با اقتدار و عزم راسخ خود در دست‌یابی به فناوری‌های نوین در چارچوب معاهدات بین‌المللی ایستادگی می‌کند و دولت‌های غربی در روند دست‌یابی ایران اسلامی به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای سنگ‌اندازی‌ها و شیطنت‌های زیادی کردند، که همه اینها نشأت گرفته از خلق و خوی استعمار و انحصارطلبی قدرت‌های استکباری است.

رشیدی تصریح کرد: ایران اسلامی در عرصه استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای گام‌های بسیار بلندی برداشته و کسب موفقیت بزرگ کشور در انرژی هسته‌ای مدیون پشتکار و ایستادگی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور و دانشمندان غیور و غیرتمند ایران اسلامی در برابر زورگویی‌های استکبار است.

فرماندار پلدختر گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای نماد خودباوری و نشانگر سطح توانمندی علمی کشور و روز بزرگ استقلال ایران در زمینه‌های مختلف است که باید به صورت فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای در ایران اسلامی را مطالبه‌ای ملی دانست و افزود: ایران اسلامی با محوریت ولایت‌فقیه در حرکت در مسیر بومی کردن دانش‌های نوین به خصوص فناوری هسته‌ای مصمم است و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اسلامی بیانگر آن است که دشمنان انقلاب اسلامی از موفقیت و رشد علمی کشور در این دانش نوین در هراس بوده و هستند.

رشیدی دانش هسته‌ای را یک دانش مکمل دانست و گفت: فناوری هسته‌ای علاوه بر اینکه به عنوان توسعه محسوب می‌شود و از نظر اقتصادی نیز این دانش موجب ایجاد تولیدات گران‌بها و توسعه ثروت و رفاه اجتماعی در کشور می‌شود در حوزه امنیتی هم موجب، رشد و ارتقای جایگاه ایران در حوزه بین‌المللی شده و ما را در ردیف کشورهای قدرتمند با ضریب امنیتی بسیار بالا قرار می‌دهد.

وی افزود: ایران اسلامی هم‌اکنون بر بلندای رشد علمی جهان قرار گرفته و دشمنان نظام با سیاسی کاری به دنبال جلوگیری از توسعه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران هستند، اما تلاش‌های بیهوده آنها راه به جایی نمی‌برد.

فرماندار پلدختر گفت: 20 فروردین به عنوان یک روز بزرگ ملی و علمی باید همواره زنده بماند و زوایای پیشرفت کشور در آن مورد کنکاش و بازخوانی جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول