اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

نوروز امسال سرقت در اردبیل 10 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروزی امسال میزان سرقت 10 درصد نسبت به سال گذشته در شهر اردبیل کاهش یافت.

نوروز امسال سرقت در اردبیل 10 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه ستاد دائمی سفرهای شهرستان اردبیل اظهار داشت: در کنار آن افزایش 17.5 درصدی کشف اموال مسروقه نشان از درایت پلیس و آگاهی مردم دارد تا سارقان نتوانند به اهداف خود دست یابند.

وی ضریب امنیت برقرار شده در اردبیل را مثبت و سازنده توصیف کرد و افزود: به رغم افزایش سفرها و انجام مسافرت‌ها امنیت پایدار و مطلوبی را در ایام نوروز امسال شاهد بودیم به طوری که هم میزان تصادفات و هم جرایم دیگر به شدت تعدیل شد.

اکبری کاهش 57 درصدی تصادفات منجر به فوت را در حوزه درون‌شهری یادآور شد و خاطر نشان کرد: روند نزولی تخلفات رانندگی به میزان 42 درصد بوده است.

این مسئول کاهش 36 درصدی تلفات جانی و 50 درصدی تعداد مجروحان را در این ایام یادآور شد و اضافه کرد: ما با افزایش نیروهای پلیس و هوشیاری آنها شاهد یک رضایتمندی نسبی از سوی مسافران، گردشگران و آحاد مردم در برقراری امنیت پایدار بودیم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در این ایام بیش از دو میلیون و 35 هزار مسافر به استان وارد شده بود که حدود دو میلیون نفر آنها با حضور در اردبیل از اماکن تاریخی، دیدنی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش فارس، فرماندار اردبیل گفت: 22 درصد این مسافران را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند که به رغم بارش‌های چندین باره در ایام عید سفرها به این استان حجم و گستردگی خاص داشت.

اکبری افزایش 14.5 درصدی سفر به اردبیل را یادآور شد و افزود: با انسجام و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و همراهی مردم در استقبال از مسافران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی موفقیت‌های خوبی داشته که باید از این تجارب در سفرهای تابستانی استفاده کنیم.

وی افتتاح راه اصلی اردبیل – سرچم و کاهش بار ترافیکی سنگین در محور شمال را از برجستگی‌های سفر امسال توصیف کرد و اظهار داشت: هر چند برخی نارسایی‌ها را در این محور شاهد بودیم اما با اقداماتی که به صورت موقت و سیار انجام شده بود در محور اردبیل – سرچم حوادث و اتفاقات ناگوار کمتری را شاهد بودیم.

رئیس ستاد دائمی سفرهای اردبیل از آمادگی مسئولان امر برای برنامه‌ریزی سفرهای تابستانی و رفع برخی از نواقص خبر داد و اضافه کرد: ما در فرصت باقی‌مانده بایستی ضعف‌ها و ناکاستی‌ها را از بین برده و گام‌های جدی در توسعه صنعت توریسم را به عنوان مؤلفه رشد و توسعه این مناطق مد نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول