اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

راه‌اندازی مرکز درمانی طب سنتی در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طبق مصوبه هیئت دولت در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان همدان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی طب سنتی به همراه کارخانه داروسازی گیاهی در مرکز استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مرکز درمانی طب سنتی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان رضا صفی‌آریان ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت و شعار امسال مبنی بر "سالمندی و سلامت" اظهار کرد: دین مبین اسلام احترام به سالخوردگان و سالمندان را از واجبات مؤکد می‌داند چرا که این قشر از جامعه با دارا بودن تجربه‌های زیاد می‌توانند علاوه بر هدایت جوانان موجب حل اختلافات نیز شوند.

وی با ابراز تأسف از چیره شدن الگوهای زندگی غربی بر جوامع شرقی تصریح کرد: در کنار ساخت و ساز مهد کودک‌ها فعالیت خانه‌های سالمندان نیز رونق گرفته است و در بعضی از مناطق کشور محبت و عاطفه در خانواده جای خود را به خانه سالمندان داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به کمبود تخت‌های icu در بیمارستان‌ها ابراز کرد: برای هر تخت مراقبت‌های ویژه رقم‌های زیادی صرف می‌شود لذا با وجود وضعیت موجود، نیازمندان واقعی باید از امکانات موجود بهره ببرند و بیماری‌های صعب‌العلاج خود را درمان کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح کشور برگزار می‌شود و از نیمه دوم امسال هر ایرانی علاوه بر مشخصات فردی باید نام پزشک خود را نیز در پرونده الکترونیکی به ثبت برساند.

صفی‌آریان با بیان اینکه سوابق پزشکی هر فرد در پرونده الکترونیکی وی ثبت می‌شود، گفت: هر پزشک 2 هزار و 500 نفر را مورد پوشش درمانی قرار می‌دهد و فاصله مطب تا بیماران حداکثر 2.5 کیلومتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همدان را مرکز طب سنتی غرب کشور در 50 سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: طبق مصوبه هیئت دولت در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان همدان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی طب سنتی به همراه کارخانه داروسازی گیاهی در مرکز استان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: این مرکز به صورت علمی و با مدیریت پزشکان مرتبط با طب سنتی و با همکاری بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا احداث می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگزین شدن روش‌های تغذیه‌ای نامناسب تأکید کرد: ارزیابی امروز مجامع جهانی مبنی بر استفاده از فست فودها بروز بیماری‌های متعدد از جمله سرطان دستگاه گوارش و مرض قند است، لذا عادت‌های غذایی باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

صفی‌آریان گفت: میزان مصرف داروهای شیمیایی به خصوص آنتی بیوتیک‌ها و زایمان به صورت سزارین نیز در کشور به شدت در حال افزایش است و این روند در صورت عدم ممانعت موجب ابتلای نوزادان به فشار خون و مرض قند زودتر از متولدان زایمان طبیعی می‌شود.

وی با اشاره به تأسیس مجمع خیرین سلامت در همدان اضافه کرد: این مرکز با جمع‌آوری کمک‌های مردمی امکانات و تجهیزات مورد نیاز را در حوزه بهداشت، درمان و دانشجویان پزشکی فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: در حال حاضر 4 هزار دانشجوی پزشکی با دارا بودن تنها شش خوابگاه برای دانشجویان متأهل از نبود اماکن بیشتر رنج می‌برند و افراد خیر می‌توانند با کمک‌های نقدی خود کمک به‌سزایی را در حوزه دانشجویان پزشکی به منصه ظهور برسانند.

وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از مرحوم فرشچیان خیر بزرگ شهر همدان افزود: تاکنون اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان صرف بیمارستان قلب همدان شده است و این مجموعه همچون گذشته به سرعت در حال ساخت و ساز است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول