اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان اعلام کرد:

ایجاد 40هزار نفرشغل در بخش کشاورزی در سال 91

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: ایجاد حداقل 500 هزار شغل در بخش کشاورزی از جمله برنامه‌های دولت در سال 91 است که سهم خوزستان ایجاد 40هزار نفر شغل در این بخش است.

ایجاد 40هزار نفرشغل در بخش کشاورزی در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در شورای کشاورزی خوزستان گفت: هیئت دولت در تاریخ 13 دی‌ماه 90 تشکیل کارگروه کشاورزی را در استان‌ها و شهرستان‌ها تصویب کرد که این کارگروه با ریاست استاندار و دبیری جهاد کشاورزی و عضویت دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگروه مشابه مسکن مهر است، هدف از تشکیل آن را واگذاری 2 میلیون هکتار اراضی کشاورزی به بخش خصوصی عنوان کرد.

حجازی با اشاره به تأمین اعتبار این طرح افزود: 6 هزار و 600 میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی شده که خوزستان با 473 میلیارد تومان بیشترین اعتبارات را در این طرح به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: نرخ سود تسهیلات این طرح چهار تا هفت درصد است و فارغ‌التحصیلان کشاورزی در اولویت واگذاری تسهیلات به متقاضیان هستند.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان تأکید کرد: این کارگروه در راستای تحقق شعار امسال فعالیت می‌کند از این رو باید طرح‌های شیلات و دامپروری را که زیرساخت آنها آماده است در کارگروه مصوب کرده و از این رو به ایجاد اشتغال در این بخش بپردازیم.

حجازی از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی خوزستان در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این نمایشگاه 10اردیبهشت ماه امسال در منطقه آزاد اروند به مدت سه روز برگزار خواهد شد که تجار و سرمایه‌گذارانی از عراق و کویت از آن بازدید خواهند کرد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از تولید و سرمایه ملی و نیز ایجاد رقابت سالم عنوان کرد و ادامه داد: تولید کنندگان ملی با اولویت استان در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

استاندار خوزستان با اشاره به زیرساخت‌های تولیدی موجود در استان در بخش کشاورزی بیان کرد: خوزستان از لحاظ داشتن زیرساخت‌ها از بقیه استان‌ها جلوتر است و باید طرح‌های دارای متقاضی که زیرساخت آنها آماده است، در اسرع وقت در این کارگروه مصوب و تعیین اعتبار شوند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول