اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

شهرداری از ساخت مستند مردان هور حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: شهرداری قزوین از ساخت مستند مردان هور حمایت می‌کند.

شهرداری از ساخت مستند مردان هور حمایت می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین؛ مسعود نصرتی در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که با موضوع بررسی چگونگی ساخت مستند مردان هور برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین از ساخت این مستند حمایت می‌کند.

نصرتی بیان کرد: شهرداری قزوین از طریق سازمان فرهنگی ورزشی به عنوان نماینده شهرداری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، با برگزاری جلسات و انجام مطالعات مرتبط با این موضوع آنچه را که در توان دارد برای پیشرفت هرچه بیشتر این مستند انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه نتیجه این اقدامات برای شهر و استان قزوین ارزشمند بوده و گذشته زیبایی را برای نسل‌های آتی به تصویر می‌کشد، ادامه داد: جمع‌آوری و حفظ تصاویر و اسناد دوران دفاع مقدس یک دید باز برای شناخت راه درست به نسل آینده می‌دهد.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه نسل‌های آینده مطالباتی از نسل فعلی داشته و به دنبال آگاهی یافتن از زحمات آنان در زمینه دفاع از کشور و حفظ ارزش‌های آن هستند، اذعان کرد: امروزه ثبت و ضبط آثار دفاع از کشور در مقابل دشمن آشکار پیش رو در زمان دفاع مقدس کار دشواری است چراکه این اقدامات با هدف مقابله با دشمنانی از نظام و انقلاب انجام می‌شوند که قابل شناسایی هم نیستند.

در ادامه این نشست شهلا عطایی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در سخنانی با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس شهروندان متوجه وجود جنگ نشده بودند و دلیل آن امنیت حاکم در سطح شهر بود اذعان کرد: در این مدت تنها راه آگاهی از شرایط جنگ و جبهه، فعالیت سازمان صدا و سیما بود که موجب می‌شد بسیاری از افراد در حد توان کمک‌های خود را به جبهه‌ها ارسال کنند.

عطایی با تأکید بر اینکه امروزه نیز اجرای چنین طرح‌هایی گام بزرگی در برقراری ارتباط میان نسل‌های فعلی و گذشته محسوب می‌شود، ادامه داد: با انجام کارهایی نظیر ساخت مستند مردان هور یا برگزاری اردوهای راهیان نور، تأثیرات آنها در میان نسل جدید به خصوص دانش‌آموزان به وضوح دیده می‌شود. 

وی اقدامات فرهنگی نظیر طرح تهیه مستند مردان هور را در راستای اقدامات فرهنگی شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری و لازمه داشتن شهری با انسان‌های متعالی دانست و تصریح کرد: اگر برنامه‌های عمرانی مانند پل‌های غیرهمسطح تنها ارتباطات شهری را تسهیل می‌کند، تأثیر برنامه‌های یاد شده در روانسازی ارتباطات انسانی و شهروندی چندین برابر است بنابراین هر اعتباری که صرف اجرای این برنامه‌ها شود ارزش دارد.

مریم نخستین، عضو دیگر شورای شهر، با اعلام حمایت از مشارکت مجموعه مدیریت شهری در ساخت این مجموعه گفت: در شرایط امروز جامعه که حتی در کوچکترین مسائل روزمره افراد حاضر به انجام کارهای مربوط به زنده نگهداشتن این حماسه‌ها و ایثارگری‌ها نیستند، انجام چنین اقداماتی می‌تواند به همه نشان دهد که این مردم همان مردمی هستند که برای سربلندی وطن و هم‌وطنان خود ایثار می‌کردند و امروز نیز می‌توانند به خاطر حفظ ارزش‌ها و مقدسات خود حتی از جانشان هم بگذرند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول