اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد

وجود 60 هزار نمازخانه در مدارس کشور

خبرگزاری فارس: مشاور امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش از وجود 60 هزار نمازخانه فعال در مدارس کشور خبر داد و گفت: 10 هزار نمازخانه جدید نیز در حال آماده‌سازی است.

وجود 60 هزار نمازخانه در مدارس کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محمد بنیادی در جمع مداحان دانش‌آموز و فرهنگی، دبیران و معاونان آموزش و پرورش گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: این ایام فرصت غنی برای درس‌گیری و آموزش مداحان دانش‌آموز است.

وی با بیان اینکه باید معنویت را در حوزه‌های آموزشی و پرورشی حکم‌فرما کرد، افزود: قرآن، عترت و نماز از حاکمیت‌های موجود در دین محسوب می‌شوند.

مشاور امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش، مداح خوب و شایسته را بصیر و مدین خواند و بیان کرد: مداحان با کلام و اشعار خود تاثیر زیادی بر روحیه و اعمال شنوندگان دارند.

وی با اشاره به انتخاب اشعار مداحی مداحان تصریح کرد: انتخاب شعر خوب و با معنا یک اصل مهم است که تمام مداحان در حوزه‌های مختلف دانش‌آموزی، فرهنگیان و اقشار دیگر باید به آن توجه کنند.

بنیادی اضافه کرد: مداح به جای عرضه صدا و آوای خود باید به انتقال هدف و موضوع اصلی یعنی ذکر انبیای الهی و ائمه اطهار بیندیشد.

وی ، صدای مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) را منتقل کننده مفاهیم و اشک آنها را نماد عشق‌ورزی و نهایت ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) دانست و خاطرنشان کرد: معنویت و اسلام‌گرایی باید در پوشش و آراستگی مداحان نیز جلوه‌گر باشد.

مشاور امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش، مداحان را عشاق واقعی ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: مداحان مروجان واقعی اصل ولایت فقیه به شمار می‌روند.

وی با اشاره به حربه‌های مختلف و فتنه‌انگیزی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی یادآور شد: مردم به ویژه مداحان آگاه باشند که دشمن جز نابودی ولایت فقیه به هیچ توطئه دیگری نمی‌اندیشد.

بنیادی، ولایت فقیه را نماد واقعی اسلام و سخنان و رهنمودهای رهبری را اوج تاثیرپذیری در بین مسلمانان برشمرد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مباحث قرآنی در مدارس کشور ابراز کرد: در دو سال اخیر در مبحث محتوایی در مدارس کشور از نظر قرآنی و نماز گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی از وجود بالغ بر 120 هزار مدرسه قرآنی در سطح کشور خبر داد و افزود: از این تعداد، بالغ بر 50 هزار مدارس فعال در کشور نماز خانه دارند.

بنیادی یادآور شد: با عنایت وزیر آموزش و پرورش مبنی بر گسترش نمازخانه‌ها در مدارس پیرامون ارتقای فضا و روحیه معنوی در دانش‌آموزان، 20 هزار نمازخانه جدید نیز در سال گذشته ساخته شد.

به گفته وی، از 20 هزار نمازخانه جدیدالاحداث در سطح مدارس کشور حدود 10 هزار نمازخانه به بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز در زمان مقرر و مشخص تحویل دانش‌آموزان می‌شود.

این مسئول، تعداد روحانیون حاضر در مدارس کشور را 24 هزار نفر برای اقامه نماز جماعت در مدارس و بین دانش‌آموزان اعلام کرد.

وی با تاکید بر جریان‌سازی درست به جای فضای خشک و خسته کننده حاکم در مدارس کشور خاطرنشان کرد: این اقدام با طرح و برنامه جدید و پشتکار در حال انجام است.

بنیادی به ایجاد ذوق هنری در دانش‌آموزان و استعداد سنجی آنها با همکاری مربیان و معاونان آموزشی در مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: سال آینده تمام دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی باید در یکی از حوزه‌های مختلف ورزشی، هنری و فرهنگی دارای استعداد باشند.

وی برپای منظم جلسات شورای منطقه‌ای، سرکشی مکرر معاونان آموزشی و پرورشی از مدارس و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بین دانش‌آموزان را امری مهم و اساسی ذکر کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول