اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی:

ایران 26 هزار مهندس کشاورزی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: 26 هزار مهندس کشاورزی در قالب دو هزار و 500 شرکت خدمات مشاوره فنی مهندسی در استان فعالیت می‌کند.

ایران 26 هزار مهندس کشاورزی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسدالله ابراهیمی صبح امروز در کارگاه آموزشی کارآفرینی و کشاورزی در قرن 21 که با حضور اعضای شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی کشاورزی و جمعی از دانش‌آموختگان عضو سازمان نظام مهندسی در تبریز برگزار شده بود از پایین بودن ضریب نفوذ آموزش عالی در بخش کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: طرح جامع مهندسی فرآیند تولیدات کشاورزی از سال 86 در سازمان به عنوان یکی از طرح‌های اصلی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت 26 هزار مهندس کشاورزی در قالب دو هزار و 500 شرکت خدمات مشاوره فنی مهندسی ادامه داد: حضور این تعداد دانش‌آموخته در کنار کشاورزان و بهره‌برداران نقطه عطفی در تاریخ کشاورزی کشور است و آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد فعالیت این شرکت‌ها در 21 استان از وضع مطلوبی برخوردار است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برای موفق شدن شبکه خدمات فنی مهندسی کشاورزی باید اقتصاد شرکت‌ها را با اقتصاد کشاورزان گره بزنیم تا این شرکت‌ها از درآمدزایی حاصل از بخش کشاورزی بتوانند درآمدی کسب کنند، افزود: تلاش ما برای شبکه‌ای کردن این شرکت‌ها است و تا زمانی که در قالب شبکه نباشند تعاملات و ارتباطات آنها پراکنده و اثربخشی کمتری خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد شبکه ملی دانش و اطلاعات کشاورزی افزود: در عصر کنونی با توجه به انفجار اطلاعات و ضرورت تبادل اطلاعات بین جامعه روستایی و محیط‌های علمی نیازمند تشکیل این شبکه مجازی هستیم تا بتوانیم دانش فنی موردنیاز محیط‌های کشاورزی و همچنین اطلاعات علمی به روز را به مراکز علمی تزریق کنیم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول