اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد

ضرورت نگهداری از خدمات طرح هادی روستایی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمات ارائه شده در طرح هادی روستایی متعلق به همه مردم بوده و حفظ، نگهداری و صیانت از این خدمات لازم و ضروری است.

ضرورت نگهداری از خدمات طرح هادی روستایی

کورش امیدی‌پور ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی روستایی گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: زیرساخت‌های مهم و اولیه از جمله راه‌سازی، برق، فضاهای آموزشی در بسیاری از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تأمین شده است.

* اجرای ده‌ها طرح عمرانی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: محیط درون روستاها به صورت کامل وارد مقوله بهسازی و زیباسازی نشده است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امیدی‌پور تصریح کرد: توجه به بهسازی و زیباسازی فضاهای درون روستایی سبب ایجاد محیطی پرنشاط و باطراوت می‌شود.

وی ادامه داد: طرح هادی روستایی در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران روستایی تهیه و اجرا شده است.

این مقام مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: هدایت ساخت و ساز، بهبود شبکه معابر روستا و سایر فعالیت‌های عمرانی از جمله اجرای تأسیسات آب، برق و گاز و خدمت‌رسانی در صدور پروانه‌های ساختمانی در قالب طرح هادی روستایی انجام می‌شود.

امیدی‌‌پور گفت: ساخت و اجرای سنگ‌فرش معابر، ایجاد فضای سبز، پارک‌های تفریحی برای کودکان و فضای آرام و مناسب برای سالمندان از جمله اقداماتی است که بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح هادی در نقاط مختلف استان عملیات اجرایی آن را آغاز کرده است.

وی کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها در نتیجه کاهش مشکلات حاشیه‌نشینی و بروز برخی معضلات و مشکلات را از جمله اهداف اجرای طرح هادی در روستاها عنوان کرد.

* روند اجرای طرح‌های روستایی گچساران رضایت‌بخش است

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی سبب افزایش جذب گردشگر، مهاجرت شهرنشینان به روستاها در نتیجه ایجاد توسعه، پیشرفت، درآمدزایی و اشتغال برای ساکنان روستا می‌شود.

امیدی‌پور جلوگیری از خروج سرمایه و فراهم کردن تسهیلات جدید را از دیگر مزایای انجام طرح هادی روستایی عنوان کرد و نقش شوراها و دهیاران در اجرا و نگهداری طرح هادی روستایی را نقشی مهم و غیر قابل انکار دانست.

این مقام مسئول در کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: ساختمان‌های مسکونی بر اساس اصول مهندسی، اماکن بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و دیگر خدمات مورد نیاز و به روز روستاها با اجرای صحیح و اصولی طرح هادی روستاها ساخته می‌شود.

امیدی‌پور با اشاره به بازدید از روند اجرایی طرح هادی روستاهای کلاغ‌نشین، امامزاده جعفر(ع) و ناصرآباد در گچساران روند اجرایی طرح هادی در این روستاها را مطلوب و رضایت‌بخش اعلام کرد.

وی با تشکر از زحمات بخشدار مرکزی گچساران در انجام امور محوله و توجه به کمیت و کیفیت اجرای پروژه‌های روستایی گچساران، خواستار حفظ، مراقبت و نگهداری خدمات انجام شده و طرح‌های هادی روستایی توسط مردم روستا، شوراها و دهیاران شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول