اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن رودبار خبر داد

اجرای طرح هادی در 13 روستای رودبار

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن رودبار از اجرای طرح هادی در 13 روستای این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح هادی در 13 روستای رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار صمد رضایی عصر چهارشنبه در جمع مدیران این شهرستان اظهار داشت: اجرای طرح هادی روستایی برای بررسی نیازهای روستاها و بر اساس کمبودها و نیازها صورت می‌گیرد.

وی افزود: طرح هادی برای بهبود وضعیت فیزیکی خیابان‌ها، کوچه‌ها و شکل کلی روستاها به اجرا گذاشته می‌شود.

به گفته این مسئول طرح هادی از سال 70در روستاهای بالای 20 خانوار و روستاهای دارای استعداد و شرایط در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 113 روستای رودبار بالای 20 خانوار جمعیت دارند یادآور شد: فرآیند اجرای طرح هادی در 13 روستا، تهیه و در حال اجراست.

رضایی افزود: قانون اجرای طرح هادی حداکثر دو سال است اما به دلیل کمبود اعتبارات و محدودیت‌ها اجرای این طرح به تاخیر افتاده است.

وی فضای سبز، نیازهای مسکن، آموزشی، بافت باارزش، نیازهای فرهنگی و ... را از جمله برنامه‌های طرح هادی در روستاها عنوان کرد.

رئیس بنیاد مسکن رودبار، طرح هادی را سند توسعه روستاها دانست و بیان داشت: اجرای صحیح طرح هادی از مهاجرت جوانان به روستاها جلوگیری می‌کند و در نتیجه جمعیت روستایی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اعطای وام مسکن روستایی در سال گذشته اذعان کرد: سال گذشته یک‌هزار و 297 نفر برای دریافت تسهیلات بانکی احداث مسکن به بانک معرفی شدند که از این تعداد یک‌هزار و 191 نفر با بانک‌ها قرارداد انعقاد کردند.

رضایی با تصریح بر اینکه 10 میلیون تومان برای احداث مسکن روستایی تسهیلات بانکی تعلق می‌گیرد گفت: از این تعداد یک‌هزار و 158 نفر تسهیلات مرحله نخست احداث مسکن روستایی را دریافت کرده‌اند.

وی توسعه و عمران روستا، واگذاری زمین، سنددار کردن واحدهای روستایی، اجرای طرح هادی روستایی، پرداخت وام قرض‌الحسنه مسکن، تعمیر مسکن، اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را از اهداف و برنامه‌های بنیاد مسکن برشمرد.

این مسئول با بیان اینکه وام روستایی با کارمزد چهار درصد به روستائیان متقاضی پرداخت می‌شود خاطر نشان کرد: وام مسکن روستایی با کارمزد چهار تا پنج درصد و بازپرداخت اقساط ماهانه آن بین 100 تا 120 هزار تومان 12 ساله انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه احداث مسکن، اقتصاد جامعه را پویا می‌کند یادآور شد: احداث مسکن تاثیر بسزایی بر امر اشتغال شهرستان دارد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول