اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

فرمانداران دستگاه‌ها را وادار به ایفای مسئولیت‌های خود کنند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: فرمانداران دستگاه‌ها را وادار به ایفای مسئولیت‌های خود کنند.

فرمانداران دستگاه‌ها را وادار به ایفای مسئولیت‌های خود کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جمع مسئولان استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور رئیس جمهور در مجلس برای پاسخ به سئوالات نمایندگان خاطرنشان کرد: حضور دکتر احمدی‌نژاد در مجلس از پای‌بندی دولت به قانون حکایت می‌کند و دولتی که در جای جای کشور خود را در معرض افکار عمومی قرار می‌دهد به طریق اولی در مجلس نیز حاضر می‌شود.

نمایندگان سئوال کننده قصد تحقیر دولت را داشتند

وی افزود: پاسخ‌های دکتر احمدی‌نژاد قابل پیش‌بینی بود چرا که قبلا این سئوالات توسط نمایندگان دولت در کمیسیون‌های مربوط پاسخ داده شده بود و این نشان می‌دهد که نمایندگان سئوال کننده، نیت دیگری داشتند و بنا بود که در این قضیه، دولت تحقیر شود.

علیرضابیگی اظهار داشت: برخی از کاندیداهای انتخابات اخیر به جای ارائه برنامه‌های خود برای آینده، تقابل با دولت را در دستور کار قرار داده بودند و تصور می‌کردند که به این واسطه مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند اما رای مردم تکلیف این عده را مشخص کرد.

وی خاطرنشان کرد: خواسته سئوال کنندگان نه در جریان انتخابات و نه بعد از آن اجابت نشده است و رفتار این نمایندگان بعد از پاسخ‌های رئیس جمهور قابل درک است.

بیگی با اشاره به اظهارات برخی از افراد در بزرگنمایی مشکلات اقتصادی افزود: کسانی که در تضعیف دولت این گونه اظهارات را بیان می کنند به جایگاه کسانی نگاه کنند که تقابل با دولت را در دستور کار قرار داده بودند.

به بهانه‌های ناامیدانه توجه نشود

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم دولت برای اجرای نهضت کشاورزی در سال جدید افزود: دولت در سال جدید تمرکز خود را بر توسعه کشاورزی قرار داده و اراده کرده است اقدامی که در بخش مسکن و تامین مسکن نیازمندان صورت گرفت در بخش کشاورزی نیز انجام شود و در این مسیر هر کسی که توان همراهی با دولت را ندارد باید کنار برود.

وی افزود: در گذشته شعارهای زیادی در این خصوص داده شد و زمین‌های بسیاری به افراد متمول اعطا شد؛ اما اتفاق خاصی نیفتاد و این موضوع نباید تکرار شود.

بیگی با بیان این که باید حرکتی انقلابی در بخش کشاورزی صورت گیرد خطاب به فرمانداران تاکید کرد: نباید به بهانه‌هایی که مجموعه جهاد کشاورزی با ناامیدی مطرح می‌کند توجه شود و کسانی که نگاه بوروکراتیک و اداری به این موضوع دارند بدون تعارف باید کنار گذاشته شوند.

وی استفاده صحیح از منابع آبی و اراضی مستعد را از جمله تاکیدات کارگروه کشاورزی دانست و افزود: اصالت در این موضوع با فرمانداران و مدیران محلی است و آنها باید نسخه متناسب با شرایط جغرافیایی هر منطقه را تهیه کنند.

مدیریت رئیس‌جمهور میدانی است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که نوع مدیریت رئیس جمهور، مدیریت میدانی است، گفت: تکیه بر توانایی مردم و جلب اعتماد آنان مورد تاکید است و در این راستا ارتباط بیشتر مدیران و نشست و برخاست بدون تعارف با مردم باید استمرار یابد.

فرمانداران دستگاه‌ها را وادار به ایفای مسئولیت‌های خود کنند

وی در ادامه گفت: فرمانداران مسئول تمام اتفاقات شهرستان‌ها هستند و هیچ کس نباید فرماندار را غایب از صحنه احساس کند.

بیگی با تاکید بر این که دستگاه‌ها باید پاسخگوی مسئولیت‌های خود باشند، افزود: قابل قبول نیست که مدیران، مشکلات را به بخش‌های دیگر حواله دهند و فرمانداران باید با استفاده از ابزارهای مدیریتی، دستگاه‌ها را وادار به ایفای مسئولیت‌های خود کنند.

وی همچنین از تلاش فرمانداران در فراهم کردن فضای آرام و سالم برای برگزاری پرشور انتخابات قدردانی کرد. 

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول