اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران برند برنج را کسب کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: مازندران برند محصول سالم برنج را کسب کرد.

مازندران برند برنج را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رضا عظیمی پیش از ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی ضرورت استفاده بهینه سموم در بخش کشاورزی با بیان اینکه هدف ما تامین امنیت غذایی و دستیابی به غدای سالم و مطلوب است، اظهار داشت: قانون برنامه پنجم به تولید و ارتقای محصول سالم در بخش کشاورزی تاکید دارد.

وی یادآور شد: مازندران به لحاظ اقلیمی قطب کشاورزی کشور است و در بسیاری از شاخص‌ها فاصله زیادی با میانگین کشوری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اشاره به اینکه کشاورزی مازندران را نباید با استان‌های دیگر کشور مقایسه کرد، ادامه داد: کشاورزی استان مازندران باید با سایر کشورهای تولید‌کننده محصولات کشاورزی مقایسه کرد.

این مسئول با بیان اینکه 1.3شاخص کشت کشاورزی در مازندران است، تصریح کرد: بسیاری از اراضی مازندران سه بار زیر کشت می‌روند.

عظیمی خاطرنشان کرد: ارزش افزوده تولیدات کشاورزی استان مازندران بیش از 10 درصد تولیدات است که رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اشاره به اینکه از لحاظ تنوع محصولات کشاورزی و شیلاتی مازندران با 14 محصول مقام نخست دارد، ابراز داشت: مازندران در چهار نوع محصول مقام دوم کشاورزی را دارد.

وی مصرف سموم و آفت‌کش‌های محصولات کشاورزی را در بحث گیاه پزشکی برجسته دانست و گفت: سال‌های اخیر در استفاده از سموم و آفت‌کش‌های محصولات کشاورزی نگاه غیرکارشناسانه حاکم بود که برای 2.5 تن محصول کشاورزی 12 هزار تن سموم استفاده می‌شد.

این مسئول اضافه کرد: در سال‌های اخیر با سه برابر افزایش محصولات کشاورزی در مازندران روبه‌رو بودیم که 4 هزار تن سموم مصرف شد.

عظیمی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با کاهش 17 درصدی مصرف سموم در بخش کشاورزی مواجه بودیم، متذکر شد: مازندران برند محصول سالم برنج را کسب و نیز محصول توت‌فرنگی از انواع محصولاتی است که بحث ارگانیک آن ثابت شد.

این مسئول از تشکیل شورای راهبردی حفظ نباتات در مازندران خبر داد و گفت: دغدغه‌های برنامه پنجم توسعه در شورای راهبردی مطرح و این شورا پیرامون مباحث کشاورزی به صورت مستقیم و غیرمستقیم دخالت دارد.

عظیمی با تاکید بر اینکه فروش تمام سموم کشاورزی باید با نسخه گیاه پزشکی انجام شود، اذعان داشت: تفاهمنامه‌ای به صورت سه‌جانبه با دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و سازمان جهاد کشاورزی مبادله شد تا محصولات سالم در بخش کشاورزی تولید شود.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول