اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امورحوزه‌های علمیه:

شوراهای استانی حوزه ظرفیتی در اختیار دانشگاه‌ها است

خبرگزاری فارس: معاون امور حوزه‌های علمیه گفت: در 27 استان کشور، شورای مدیریت‌های استانی حوزه‌ فعال است که ظرفیتی عظیم برای دانشگاه‌های سراسر کشور در راستای تأمین اساتید به شمار می‌رود.

شوراهای استانی حوزه ظرفیتی در اختیار دانشگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی پیش از ظهر مروز در دیدار دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با مدیر و مسئولان حوزه‌های علمیه به راه‌اندازی مدیریت‌های استانی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در مدیریت جدید حوزه‌های علمیه، شورایی متشکل از اساتید و فضلای حوزه در مدیریت‌های استانی راه‌اندازی شده است.

سرپرست معاونت آموزش حوزه افزود: ریاست این شورا بر عهده نماینده ولی فقیه در استان‌ها است و مدیر حوزه علمیه استان و پنج تن از اساتید و فضلای حوزه نیز در آن عضویت دارند. با توجه به اینکه تغییرات ساختاری در نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف مسئله‌ای زمان‌بر و دشوار است، این شورا می‌تواند نقش زیادی در تسریع و اصلاح امور داشته باشد.

معاون امور حوزه‌های علمیه با اشاره به موفقیت‌‌های به دست آمده برای نهاد‌ها در تعامل با این شوراها ‌اظهار داشت: در تعاملی که میان مسئولان آموزش و پرورش و این شوراها به وجود آمد، آثار مثبت فراوانی مشاهده شد و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند برای تأمین اساتید دینی و فعالان فرهنگی، از طریق این شوراها، نیروهای انسانی موردنیاز خود را تأمین کنند.

وی خاطرنشان کرد: اساتید و فعالان فرهنگی که از این شورا به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند از نظر علمی و عمومی، مقبولیت و کارآیی لازم را باید داشته باشند.

فرحانی در ادامه به فعالیت رشته‌های تخصصی در حوزه اشاره کرد و گفت: امروز‌ در بیشتر حوزه‌های علمیه استان‌ها، رشته‌های تخصصی راه‌اندازی شده است و ارتباط حوزه و دانشگاه در این عرصه، می‌تواند نقش مهمی را برای تقویت این دو نهاد علمی ایفا کند.

وی در پایان یادآور شد: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه‌های علمیه می‌توان گام‌های مؤثری در تقویت اخلاق و دین در جامعه برداشت.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول